Välitämme kaikista alueemme ihmisistä asumismuodosta riippumatta. Toimimme paremman asumisen puolesta mm yhteisen tekemisen, edunvalvonnan ja jäsenetujen merkeissä.

VUOSIKOKOUS 2.3.2023

Yhdistyksen sääntömääräinen vuosikokous järjestettiin nyt Loimaan Hubissa. Läsnä oli ilahduttavasti 24 jäsentä.

Kokouksen puheenjohtajaksi valittiin Risto Hakala ja sihteeriksi Hilkka Takala.

Ensin käsiteltiin koronan edelleen koettelemavuosi 2022. Hallituksen vuosikertomuksen, tuloslaskelman, taseen ja toiminnantarkastuskertomuksen jälkeen vahvistettiin 223,83 € alijäämäinen tilinpäätös yksimielisesti. Pienellä katteella tehdyt reissut eivät tuonneet yhdistykselle juurikaan tuottoa. Lisäksi pari suurempaa menoerää, Veteraanituvan käyttö vuosikokouspaikkana oli samalla tukea sotaveteraanitoiminnalle, lisäksi tarvittiin juristiapua erimielisyyden selvittämiseen V-S Piirin henkilövalinnoissa v. 2021.

Sitten siirryttiin kuluvaan vuoteen. Ehdotus vuoden 2023 toimintasuunnitelmaksi vahvistettiin keskustelun jälkeen yksimielisesti. Toiminta jatkuu suurin piirtein tuttuun tyyliin. Toiminnan vauhdittaminen ja jäsenhankinta ovat pääteemooja. Samoin hyväksyttiin pieneen ylijäämään tähtäävä talousarvio. Jäsenmaksuille vahvistettiin tämän vuoden taso myös v:lle 2024. Varsinaiselta jäseneltä 26,00 €/v ja 13,00 € perhejäseneltä. Yhdistykselle jää 6,00 € / 3,00 €.

Hallitus jatkaa entisen kokoisena. Pekka Takala valittiin puheenjohtajaks, ja erovuoroiset Jari Alppiranta, Risto Hakala ja Hannele Piiparinen uudelle kaudelle. Hilkka Takala ja Kari Takalo jatkavat toisen vuoden. Toiminnantarkastajaksi valittiin Taisto Jaanu myös vuodelle 2024 ja varaksi Saini Repo

Ennen varsinaista vuosikokousta puhuttiin jäteasiaa

Mervi Naatula

Logistiikka- ja viestintäpäällikkö Mervi Naatula LHJ:sta piti napakan alustuksen jmm. jätehuoltolain uusista vaatimuksista.
Kotikompostoreista on tehtävä ilmoitus. Ympärivuotisen biokompostoinnin järjestämällä saa anomuksesta pidennystä sekäjäteroskiksen tyhjennysväliin.
Kuvassa on vinkki, miten ja mitä Loimaalla voi kierrättää. LHJ:sta saa lisätietoa.
Keskustelimme myös Suomen Pakkauskierrätys RINKI Oy:stä. Rinki on teollisuuden ja kaupan omistama yhtiö. Ekopisteitä on Suomessa n. 1850. Niiden määrää ollaan vähentämässä ja jäljelle jääviä monipuolistamassa. Kierrätyspisteet löytyvät RINKI Oy:n sivuilta.

Mervi Naatulan vilkasta keskustelua aikaansaanut esitysaineisto löytyy