Välitämme kaikista alueemme ihmisistä asumismuodosta riippumatta. Toimimme paremman asumisen puolesta mm yhteisen tekemisen, edunvalvonnan ja jäsenetujen merkeissä.

SÄÄNTÖMÄÄRÄINEN VUOSIKOKOUS 2024

Järjestettiin 12.2.2024 Jaskan Kahvilassa 23 henkilön läsnäollessa.

Kokouspaikan ja -kahvit kustansi Someron Säästöpankki, jonka edustajana Mari Moisio tutustutti meidät vasta äskettäin paikkasudulle asettuneeseen pankkiin. Kiitos Someron Säästöpankille.

Kokous sujui jo tutun kaavan mukaisesti. Ensin paketoitiin päättynyt toimintavuosi 2023 vahvistamalla tilinpäätös ja myöntämällä vastuuvapaus. Jälkimmäinen osa kokouksesta oli tämän vuoden ja myös osin myös vuoden 2025 suunnittelua. Toimintasuunnitelma hyväksyttiin samoin talousarvio. Jäsenmaksuksi päätettin myös vuodelle 2025 varsinaiselta jäseneltä 26,00 € ja perhejäseneltä sääntöjen mukaisesti puolet eli 13,00 €.

Hallituksen kokoonpano pysyi lähes ennallaan. Risto Hakala ei enää ollut käytettävissä ehdolle hallitukseen. Kiitos Ristolle hyvästä työstä asukkaiden asialla. Hän ei kuitenkaan ole rivijäsen, vaan hallitus valitsi hänet rahastonhoitajaksi tämän vuoden loppuun ja vuosikokous varatoiminnantarkastajaksi vuodeksi 2025. Taisto Jaanu on toiminnantarkastaja 2024 ja 2025.

Vuosikouksesta toimikautensa aloittanut hallitus on kokoonpanoltaan seuraava: toiselle kaudelle jatkavat puheenjohtaja Pekka Takala, varapuheenjohtaja Jari Alppiranta ja Hannele Piiparinen. Erovuoroisista valittiin uudelleen Hilkka Takala ja Kari Takalo. Uutena jäsenenä hallitukseen tuli yhdistyksen toiminnassa sen alusta alkaen mukana ollut perustajajäsen Tuija-Maija Arvola.

Toiminta jatkuu tutuilla tavoilla. Jotain uuttakin tosin kehitellään. Koronakurimuksen aikan on jäsenmäärä kääntynyt pienoiseen laskuun. Uusien jäsenten hankinta on painopistealue, johon jokainen jäsenkin voi halutessaan osallistua.

Valokuvassa osa kokousväestä ja  Risto Hakala esittelemässä ties monnenko kerran tilinpäätöstä ja/tai talousarviota.

Risto Hakala esittelee tilinpäätöksen.