Tervetuloa Keski-Karjalan Omakotiyhdistyksen kotisivuille!

Keski-Karjalan Omakotiyhdistys perustettiin alunperin nimellä Kiteen Pienkiinteistöyhdistys ry 21.5.1980 ja yhdistys päätti perustavassa kokouksessa liittyä Suomen Pienkiinteistöliittoon. Kevätkokouksessa 2009 yhdistys muutti nimensä Keski-Karjalan omakotiyhdistykseksi ja on myös nimensä muuttaneen (nykyisin) Suomen Omakotiliiton jäsen.

Toimialueemme on nimenmuutoksen myötä koko Keski-Karjala: Kesälahti, Kitee, Rääkkylä ja Tohmajärvi. Kuntaliitoksen jälkeen vuoden 2013 alusta alueen kuntia ovat Kitee, Rääkkylä ja Tohmajärvi, alue säilynyt samana ja Kesälahti on nyt osa Kiteetä.

Yhdistys on poliittisesti sitoutumaton omakotiasujien edunvalvonta- ja palvelujärjestö. Yhdistyksemme jäsenet asuvat pääasiassa omakotitaloissa, mutta myös pari- ja rivitaloissa. Toiminnassaan yhdistys pyrkii edistämään pientalovaltaista asumismuotoa.

Yhdistys täytti 44 vuotta 21.05.2024

Jäsenmaksu 25 € ja perhejäsenmaksu 12.50 €/hlö.

Haluan liittyä jäseneksi!
Keski-Karjalan Omakotiyhdistys

Perhejäseneksi omakotiyhdistykseen

1. Tiesitkö, että voit liittyä perhejäseneksi, kun taloudessasi joku on jo omakotiyhdistyksen ns. varsinainen jäsen
  2. Saat jäsenyyden puoleen hintaan!
  3. Pääset edullisesti mukaan yhdistyksen retkille & tapahtumiin
  4. Omalla jäsenkortilla shoppailet etuhintaan jäsenetuliikkeissä ja tankkaat edullisemmin St1:llä
  5. Kuulut automaattisesti Omakotiliiton etujen ja palvelujen piiriin
Klikkaamalla kuvaa saat esitteen auki

Miksi Omakotiyhdistys?

Yhdistyksen tarkoituksena on koota yhteen alueemme pientalo- ja vapaa-ajan asukkaat. Yhdessä voimme vaikuttaa paikallisesti mm. kaavoitukseen, ympäristöön, turvallisuuteen sekä asumisviihtyvyyteen. Tehdään Keski-Karjalasta paras mahdollinen paikka asua!

Edunvalvonnan lisäksi yhdistys voi järjestää myös paikallista toimintaa kuten luentoja asumisen asioista, kasvinvaihtopäiviä, kylätapahtumia, yms. Ota yhteyttä ja kerro, minkälaista toimintaa sinä kaipaisit alueellemme! Yhdistyksestä löytyy aina samanhenkisiä ystäviä, joten sinun on myös helppo toteuttaa itseäsi yhdistyksen kautta.

Risut, ruusut, ehdotukset ja muun palautteen voi laittaa osoitteeseenkeskikarjala@omakotiliitto.fi

Yhdistyksemme kuuluu Omakotiliittoon

Omakotiliiton kautta, yhdessä muiden paikallisyhdistysten kanssa, voimme vaikuttaa valtakunnallisesti asumisen asioihin. Liitto ajaa pientaloasujien sekä mökkiläisen asioita erilaisissa työryhmissä sekä lausuntojen ja lakialoitteiden kautta. Liitto haluaa edistää pientalovaltaista asumistapaa ja tuoda suomalaiseen asumispolitiikkaan lisää todellisia vaihtoehtoja. Liiton tavoitteena on kohottaa omakotiasumisen arvostusta valtakunnallisessa ja kunnallisessa päätöksenteossa sekä linjauksissa. Lue lisää liiton teemoista! Mitä enemmän meitä jäseniä on, sen paremmin meitä kuunnellaan!

Liiton kautta saat neuvoja ja hyötytietoa sekä rahanarvoisia etuja. Lue lisää jäsenyyden hyödyistä.

Liity nyt ja ota edut itsellesi!

k_k_kartta