Teuvan Omakotiyhdistys - 25 vuotta - ison yhteisön voima - vastuuta jakamassa jo vuodesta 1999

Jäsentalouksien määrä Teuvan yhdistyksessä on kasvanut aktiivisen toiminnan ja hyvän näkyvyyden myötä!

Yhdistyksellä on juhlavuosi - 25 vuotta

Teuvan yhdistyksen jäsenmaksu on 25 €/ vuosi, siitä päivästä, kun liityt!

Liity jäseneksi TÄSTÄ  Teuvan Omakotiyhdistykseen täyttämällä lomake!

"Omakotiliiton jäsenyhdistyksen jäsenenä sinulla on käytössäsi laaja asiantuntijaverkosto, joka tarjoaa tietoa ja neuvoja kodin ylläpitoon, remontointiin tai apua kiperiin pulmiin. Paikallisyhdistys on oma lähiyhteisösi.

Teemme vaikuttamistyötä kohtuullisten asumiskustannusten, pientaloasumisen ja järkevän sääntelyn puolesta. Tuomme pientalo- ja vapaa-ajanasukkaiden vahvan äänen päätöksentekoon. Vaikutamme suoraan asumista koskevaan päätöksentekoon, esimerkiksi asumista koskevaan verotukseen tai sähkön siirtomaksuihin." - toiminnanjohtaja Omakotiliitto-

SUOMEN OMAKOTILIITTO on valtakunnallinen, puoluepoliittisesti sitoutumaton, pientalo- ja vapaa-ajan asunnon ja asunto-osakkeen omistajien ja asukkaiden oikeudellisia, taloudellisia ja yhteiskunnallisia etuja ajava järjestö.

Omakotiliitto koostuu 14:sta piirijärjestöstä sekä noin 230:stä paikallisesta omakotiyhdistyksestä ja vapaa-ajanasukkaiden yhdistyksestä ympäri Suomen. Jäseniä liitossa on yli 70 000. Pohjanmaan Piirissä, johon myös Teuva kuuluu, on n. 2600 jäsentä. Omakotiliittoon kuulutaan automaattisesti aina paikallisyhdistyksen kautta.
Jäsentalouksien määrä Teuvan Omakotiyhdistyksessä on reilusti yli kaksinkertaistunut kahden viime vuoden aikana, aktiivisen toiminnan ja näkyvyyden myötä!

Teuvan Omakotihdistyksessä, joka on tänä vuonna toiminut 25 vuotta, on aktiivinen tapahtumatoimikunta, joka järjestää erilaista virkistystoimintaa; aktiviteetteja, konsertteja ja pienimuotoisia matkoja, tietoiskuja, kirppiksiä, huutokaupan ja tekee aloitteita kunnan suuntaan.

Yhdessä paikallisyhdistysten kanssa Omakotiliitto tarjoaa jäsenilleen ilmaista tietoa ja neuvontaa sekä auttaa jäseniään pitämään kotinsa ja lähiympäristönsä hyvässä kunnossa. Omakotiliiton edunvalvontatyön päämääränä on kohottaa kaiken asumisen arvostusta sekä kunnallisessa että valtakunnallisessa päätöksenteossa ja linjauksissa.

Tavoitteitamme ovat mm:

1. Turvata omakotiasumisen ja pientaloasumisen kustannusten ja velvoitteiden kohtuullisuus ja oikeudenmukaisuus.
  2. Edistää pientalon remontointiin, peruskorjaukseen ja rakentamiseen sekä näiden teettämiseen liittyvää tietoutta ja neuvontaa.
  3. Saada pientalon omistajan ääni kuuluviin edistämällä kansalaisvaikuttamista.

4. "Omakotiyhdistystoiminnan ytimessä ovat olleet alusta saakka paikallisen yhteisöllisyyden vaaliminen, yhteistyö alueen muiden kansalaisjärjestöjen tai yritysten kanssa sekä paikallisten etujen valvominen ja kuntayhteistyö. Vuosikymmenten varrella edunvalvonnan ja vaikuttamistyön aiheina on ollut laaja joukko erilaisia pientaloasumiseen liittyviä asioita. Yhdistykset tekevät merkittävää työtään paikallisella ja osittain alueellisella tasolla. Omakotiliitto puolestaan tekee erityisesti työtä valtakunnallisella ja Euroopan tasolla sekä tukee yhdistyksiä ja piirejä heidän työssään. Yhdessä me yhdistykset, piirit ja liitto muodostamme Suomeen erinomaisen asiantuntijaverkoston ja yhteiskunnallisen vaikuttajatahon, jota halutaan kuunnella entistä vahvemmin. Olemme viime vuosina kohdanneet uudenlaisia haasteita. Tämä on taas muistuttanut meitä ja tuonut esille jälleen sen, mistä jo aikanaan omakotiaatteen alkuaikoina oli kyse: omakotitalot ja pientalot tarjoavat sopivan asumismuodon erilaisille perheille. Omakotihaaveet eivät ole muuttuneet, ja pientaloasumisen edistäminen on yhteinen tärkeä tehtävämme".
  5. Teuva, kunta Suomessa. Teuva on Suomen kunta, joka sijaitsee Etelä-Pohjanmaan maakunnassa. Kunta on perustettu vuonna 1868, ja se kuuluu Suupohjan seutukuntaan. Teuvalla asuu n. 4800 ihmistä ja sen pinta-ala on 556,05 km², josta 1,32 km² on vesistöjä. Peltoa on 10 574 ja metsää 33 610 hehtaaria. Väestötiheys on 8,77 asukasta/km². Wikipedia

Pinta-ala: 556 km²
    Väkiluku: n. 4800/ v. 2023, TEUVA kotisivu