Teuvan Omakotiyhdistys - 25 vuotta - ison yhteisön voima - vastuuta jakamassa jo vuodesta 1999

VIDEO Teuvan saunaparaatista vuodelta 2022.
Osallistumme saunaparaatiin tänä vuonna, 26.7. alkaen klo 18.

Astianpesukoneen asentaminen on ammattilaisen työtä kodeissa ja taloyhtiöissä!

Osakkaan ja asukkaan velvollisuus on huolehtia siitä, että astianpesukone on asennettu asianmukaisesti. Jos astianpesukoneen vuoto on aiheutunut siitä, että osakas tai asukas on toiminut huolimattomasti asennusvaiheessa, esimerkiksi asentanut kyseisen astianpesukoneen itse LVI-asentajan sijasta, vastaa asianomainen astianpesukoneen liitännän pettämisen aiheuttamista vahingoista täysimääräisesti.

Suomela

Asennus- ja korjaustöissä kannattaa aina käyttää ammattilaisia! Suosi paikkakuntamme alan yrityksiä.

Kotipihakirppikset kutsuvat kirppiskansaa viikonloppuna!
Lue TeJuKan juttu KIRJAUTUMALLA lehden sivustolle!

Kuvateksti:
Jouko Haapala ja Pertti Kiuru Teuvan Omakotiyhdistyksestä
odottavat innolla kirppisväkeä tulevalle lauantaille. Kotipihakirppikset
on merkitty ilmapalloin.
Kuva Juhani Pajunen. Julkaistu 15.5.24.

Paikallislehti TeJuKa julkaisi artikkelin 8.5.24 kevätkokouksessamme esitellystä Suupohjan susitilanteesta. Suupohjan Susireviirityöryhmän jäsenen, Erkki Siljamäen kertomana. Voit lukea artikkelin Tejukan sivustolta kirjautumalla:

Tullaan kylille

Tullaan kylille -tilaisuutemme Teuvan Pappilankankaalla Facebookiin tästä

Luovankylän Kylätuvalla Facebookiin tästä

Norinkylän nuorisoseuralla

Tunnin tarinatuokioita järjestöllisistä teemoista. Mukana oma yhdistyksemme!

Torstaina 21.3.2024 oli teemana jäsenhankinta

Keskustelimme yhdistyksen jäsenhankinnasta. Järjestöpäällikkö Sami Toivanen alusti liiton siihen tarjoamasta tuesta. Webinaarissa kuulimme Teuvan omakotiyhdistyksen huikeista jäsenhankinnan tuloksista vpj. Pertti Kiurun kertomana. Teuvan omakotiyhdistyksen jäsenmäärä kasvoi vuoden 2023 aikana 63 %.

Omakotiliitto järjestää kevään aikana yhdistystoimijoille tiiviitä webinaareja ajankohtaisista järjestöllisistä teemoista. Tilaisuudet ovat vapaamuotoisia ja rentoja tapaamisia, joissa järjestöpäällikkö alustaa aiheeseen ja keskustelee osallistujien kanssa. Jokaiseen tilaisuuteen on kutsuttu yksi yhdistysaktiivi valottaman teemaa omalta kannaltaan. Tavoitteena on keksiä yhdessä uusia jippoja yhdistystoimintaan ja oppia toisilta hyviä käytäntöjä. Tilaisuudet pidetään Zoom:ssa.

YHDISTYSKOULUTUKSET

Uusia sähköpostiosoitteita saatu runsaasti!

Hymiö

Jäsenpostin mentyä olemme iloksemme saaneet paljon uusia ja korjattuja sähköpostisoitteita jäseniltä. Huolehdithan sinäkin, että sähköpostiosoitteesi on ajan tasalla! Helpoiten voit sen tehdä soittamalla yhdistykseemme, 050 4121 120 tai 040 770 1050.

Hyvä ilmoitustaulu Teuvan torilla
Aktiivisen yhdistystoimintamme epävirallisesta aloitteesta kuntaan, meillä on Teuvan torilla siisti ilmoitustaulu uuden Teuvan Torikioskin läheisyydessä!
Kiitos kunnan reagoinnista asian suhteen.
Taulu palvelee kaikkia kuntamme yhdistyksiä ja yrityksiä ja uskomme, että asukkaatkin ottavat sen omakseen ja käyvät lukemassa taululta  lähiajan tapahtumia ja tiedotteita.

Viedään ilmoituksia taululle ja huolehditaan että vanhentuneet tapahtumat poistetaan viejän toimesta. Pysytään ajan hermolla ja pidetään alue siistinä!

VINKKI: OTA MUKAAN NASTOJA JA PIKKU VASARA, KOSKA LEVY ON KOVAA PUUTA!

Urakkamaailma

Omakotiliitto ja remonttien kilpailutus­palvelu Urakkamaailma.fi aloittaneet yhteistyön!

Remontin suunnittelu ja toteutus helpottuu Urakkamaailman avulla. Sivuilta löydät Suomen kattavimman remonttien hinta-arkiston ja tavoitat alueesi remonttiyritykset yhdellä remontti-ilmoituksella ilmaiseksi. Jäsenedun löydät Omakotiliiton sivuilta.

Teuvan Omakotiyhdistys on tehnyt Teuvan kunnan Ideapankkiin ehdotuksen  Otto Syreenin talon päädyssä olevan ison luonnonkuusen käyttämiseksi joulukuusena.

Tarkoitus on saada uusi jouluvalaistus kunnan puistoalueelle siellä tapahtuvien muiden toimintojen lisäksi jo vuoden 2023 joulun ajaksi. Seuraamme tilannetta ja päätöksentekoa paikkakunnallamme.

Hyvinvointivaliokunta 31 § 24.10.2023 - Hyvinvointivaliokunnan ohjaus: Hyvinvointivaliokunta merkitsi saapuneet ideat tiedoksi.

Hyvinvointivaliokunta Ote pöytäkirjasta N:o 7/2023
6) Saapunut 19.9.2023 Idea Teuvan kunnalle uudesta joulukuusen paikasta.
Teuvan Otto Syreenin talon puiston puoleisessa päässä on vanha, kaunis, tuuhea ja korkea kuusi, johon sopisi erittäin hyvin jouluvalot aiemmin torilla olleen kuusen sijasta tai lisäksi. Kuusi on iso ja valot näkyisivät kauniisti moneen suuntaan, myös ”latvatähti” reilusti yli vanhan kunnantalon. Kuusi pysyy aina suorassa, myös myrskyn sattuessa. Kuusi on jo valmiina paikallaan, joten säästyisi työtunteja ja muita kuluja, kun asennettaisiin ainoastaan valot, jotka voisi jättää paikoilleen odottamaan seuraavaa joulun aikaa ja jää myös vuosittain yksi iso kuusi turhaan kaatamatta ja luonto kiittää! Valojen laadukkuuteen kannattaisi nyt myös panostaa, koska se on kuitenkin pitkäaikainen sijoitus ja toimisi myös markkinoinnillisesti Teuvan ”näyteikkunana”, myös vieraspaikkakuntalaisia ajatellen. Valokuusi palvelisi joulunavauskuusena sekä hyvänä maamerkkinä nuorisoseuran Suuria Joulumyyjäisiäkin ajatellen. Kunnan puisto toimisi täten kokonaisuudessaan jouluisena puistona! Sinne tulee todennäköisesti myöskin tänä vuonna yhdistysten rakentama joulukuusipuisto ja tämä iso kuusi olisi samalla alueen pääkuusi. Ehdotamme tämän toiminnan aloittamista jo Otto Syreenin talon historiankin vuoksi mahdollisimman pian kuntamme joulunajan suunnitelmissa.
Sivistysjohtaja Ehdotus: Hyvinvointivaliokunta antaa ohjauksen saapuneiden ideoiden työstämiseksi. Hyvinvointivaliokunnan ohjaus: Hyvinvointivaliokunta merkitsi saapuneet ideat tiedoksi. Hyvinvointivaliokunta ohjasi ideapankkiin saapuneiden ideoiden valmistelua seuraavasti:... 6) Kartoitetaan mahdollisuuksia valaista kunnantalon puistoa joulun aikana.

Tuleeko sinulle ajatuksia aiheesta ja kunnan päätöksenteosta? Laita sähköpostia ja kerro mitä mietit: teuvanomakotiyhdistys(at)gmail.com

Kun Omakotiliiton seminaariväeltä kysyttiin sunnuntaina 22.10.23,
kuinka monella on pörssisähkö, liki puolet käsistä nousi....
Lue asiasta lisää ja katso kuvia Omakotiliiton Facebookista

Jyväskylän Superviikonlopussa yhdistyksestämme Pertti
oli sunnuntaina kertomassa Teuvan yhdistyksen kuulumiset
ja antoi satapäiselle kokousväelle tietoa ja vinkkejä,
miten olemme yli kaksinkertaistaneet jäsenmäärämme pienessä ajassa.

Superviikonloppuväkeä lauantailta (kuva Omakotilitto)

Tejuka Juhani Pajunen

TEUVA. Vanhan kunnantalon puistossa sai tavaraa, ja halvalla saikin, kun Teuvan Omakotiyhdistys järjesti siellä yli sadan tavaran huutokaupan.

Tejuka julkaisi artikkelimme 31.5.23 ilmestyneessä numerossaan.

Teuvan Omakotiyhdistyksen kolmannet kotipihakirppikset onnistuivat jälleen hyvin.

Ostajia liikkui paljon ja mikä parasta, vieraspaikkakuntalaisetkin löysivät jälleen tapahtuman.
Ostajia oli runsaasti myös rannikolta, joka ilahduttaa erityisesti meitä teuvalaisia. Markkinoimme tapahtumaa koko alueella voimakkaasti ja se tuotti hyvää tulosta.
Kirppisviikonlopun aurinkoinen ja lämmin sää laittoi väen liikkeelle pyöräillen, kävellen ja autoillen. Puistossa ollut pihakirppisten infopiste toi hyvää vaihtelua tapahtumaan. Yhdistyksen kartta-, makkara- ja kahvipiste veti porukkaa paikalle ja katoksen alla olevat myyjätkin olivat tyytyväisiä.

Paperikarttojen saanti on edelleen tärkeää. Kartoista saa hyvän käsityksen kokonaisuudesta yhdellä silmäyksellä ja karttojen kääntöpuolella on tavaralistaus, mitä kussakin myyntipaikassa on tarjolla. Toki kartat puhelimessakin ovat nykyisin tärkeitä. Kotipihassa myyminen on helppoa, kun ei tarvitse kuljetella tavaroita ja kotona on yleensä huonon sään sattuessa erilaisia katoksia tai huvimajoja, joihin voi tavarat laittaa esille.
Myyjät antoivat hyvät tavaralistaukset, joskin listoja joutui hiukan rajaamaan niiden runsauden vuoksi. Viimeinen työvaihe ennen karttojen tulostamista on suhteellisen työläs. Kaikki pitää olla oikein siten, ettei mitään myyjille tärkeää jää pois. Siksi haluammekin listauksen mahdollisimman aikaisin.
Teuvan Omakotiyhdistys/ tapahtumatoimikunta

Kirppisviikonlopun aurinkoinen ja lämmin sää laittoi väen liikkeelle myös pyöräillen ja kävellen.
Puistossa ollut pihakirppisten infopiste toi hyvää vaihtelua tapahtumaan.

Pihakirppistapahtuma liikutti

Teuva Anu Rinne/ Tejuka

TEUVA Teuvan omakotiyhdistys ry järjesti viikonloppuna sarjassaan kolmannen pihakirppistapahtuman. Sää suosi ja ihmiset kiersivät kirppiksiä. Vanhan kunnantalon puistossa oli infopiste, josta sai paperisia opaskarttoja. Kartta löytyi myös nettiversiona. Kahvia, tuoreita munkkeja ja makkaraa oli myynnissä sekä tietoa yhdistyksen jäsenyydestä. Kohdattiin vanhoja tuttuja ja tavattiin uusia.

Tämän kevään tapahtumassa oli reilu kuutisenkymmentä myyjää, joista lähes puolet ensikertalaisia. Myyntipihat oli merkitty tien varteen ilmapalloin ja numeroin. Keskustan ulkopuoleltakin löytyi myyjiä, esimerkiksi Norinkylästä, Äystöltä, Riipistä, Kauppilasta ja Komsista. Jotkut myyjistä pitivät pihansa auki vain lauantaina, osa molempina päivinä ja yksi myyntipaikka jatkaa myytiä koko viikon ja vielä ensi viikonlopunkin.

Myynnissä oli tavaroita laidasta laitaan. Oli Arabiaa, Iittalaa ja lasitavaraa. Kenkiä ja vaatteita niin lapsille kuin aikuisille. Kotiin tauluja, kodintekstiilejä ja huonekaluja. Leluja, lastenvaatteita ja sisutustavaraa. Kirjoja, vanhoja nuotteja ja soittimia. Kaikenlaista kaikille; lemmikkieläimille, lapsille, aikuisille. Melkein helpompi luetella mitä ei ollut. Joitakin harvinaisempia tavaroita ja todellisia löytöjäkin saattoi osua kohdalle, koska itselle tarpeeton voi olla toiselle aarre.

Raija Ketolan ja Kari Harjun kirppikseltä Mattilantieltä löytyi muun muassa itse rakennettu kinneri, jota tarkasteltiin kiinnostuneena. Raija Ketola kertoi porukkaa käyneen aivan kiitettävästi ja olevan hyvillään siitä, että myytävää tavaraa oli löytynyt senkin verran, ettei tarvinnut kesken päivän lopetella myyntiä.

Seppo Riippi esitteli myynnissä ollutta veivigrammaria, josta raikui ilmoille sen verran tanssimusiikkia, että olisi voinut pistää vaikka päivätanssit pystyyn.

Juttu Kotipihakirppis -tapahtumasta ilmaisjakelulehdessä

Suupohjan Seutu uutisoi tapahtumamme

Suupohjan Seutu/ Hanne Aro

TEUVA  Teijo Mäki/ Tejuka

Kolmatta perättäistä kertaa järjestettävä Teuvan kotipihakirppistapahtuma pysyy ja paranoo. Lauantaina 20. ja sunnuntaina 21. toukokuuta eri puolilla Teuvaa sijaitsevien talojen ja muidenkin tilojen pihoilla myydään paljon erilaista tavaraa. Vuosi sitten järjestetyssä tapahtumassa kohteita oli yli 50. Ennen vappua tälle vuodelle mukaan oli ilmoittautunut 40 kohdetta, joten lukumäärä noussee viime vuotiselle tasolle.

Uutena elementtinä kotipihakirppiksen järjestelyistä vastaava Teuvan Omakotiyhdistys on ideoinut vanhan kunnantalon puistoon tulevan infopisteen yhteyteen katoksen alle tilat, joihin tulee peräkärryille myyntipaikkoja. Tarjolla on myös kahvia, makkaraa ja soitantaa.
Suurin osa kotipihakirppiksen myyntikohteista sijoittuu Kirkonkylän lähialueelle. Mukaan on tulossa muutamia kohteita ainakin Perälästä, Norista ja Riipistä. Tapahtumatoimikunnan vetäjä Pertti Kiuru kertoo, että mukaan ilmoittautuneista kohteista noin puolet on aivan uusia paikkoja. Tapahtumasta jaetaan tiedotteita Teuvan ja lähialueiden lisäksi muun muassa rannikkoseudulle. Parhaiten täsmätietoa löytyy omakotiyhdistyksen nettisivuilta.

Hyvää pääsiäisen aikaa 2022, 2023

Teuvan seurakunta toivottaa kaikille oikein hyvää pääsiäisen aikaa yhdessä Teuvan Omakotiyhdistyksen ja Teuvan Suomi-Puola-yhdistyksen kanssa. Yhdistykset ovat pystyttäneet Otto Syreenin talon eli entisen kunnantalon rappusille keväisen pääsiäistervehdyksen kaikkia ohikulkijoita ilahduttamaan.
Pääsiäiskoristelu toteutettiin kaksi kertaa vv. 2022 ja 2023.

Kuva: Juhani Pajunen/ Tejuka

Ilmoittelemme joka viikko toiminnastamme paikallislehden Seuratoiminta -palstalla!
Palsta on hyvä ja ilmainen kaikkien yhdistysten ja seurojen käyttöön!
Siitä kiitos Tejukalle

Omakotiyhdistys oli mukana Teuvan Muistikökkä-hankkeen, Etelä-Pohjanmaan Muistiyhdistyksen sekä Etelä-Pohjanmaan pelastuslaitoksen kanssa järjestetyssä ikääntymiseen, asumiseen ja elinolosuhteiden muutoksiin pureutuneessa tietoiskussa, josta Tejuka -lehti kirjoitti näin:

Toimiva palovaroitin on halpa henkivakuutus

Ahti Yli-Mannila ja Esa Riippi kertoivat tulipalojen syttymissyistä ja koteihin soveltuvista sammutusvälineistä. © Kuvat: Teijo Mäki

TEUVA

Teijo Mäki

Teuvan Muistikökkä-hanke, Teuvan Omakotiyhdistys, Etelä-Pohjanmaan Muistiyhdistys sekä Etelä-Pohjanmaan pelastuslaitos järjestivät ikääntymiseen, asumiseen ja elinolosuhteiden muutoksiin pureutuneen tietoiskun. Teakilla järjestetty tapahtuma keräsi kolmisenkymmentä osallistujaa.

Tulipalojen ennaltaehkäisyn merkityksestä ja tulevan talven mahdollisiin sähkökatkoihin varautumisesta kuulijakunnalle kertoivat pelastusalan paikalliset ammattilaiset Ahti Yli-Mannila ja Esa Riippi.

Yli 50-vuotisen palomiesuran tehnyt palopäällikkö evp. Ahti Yli-Mannila sanoi kertovansa alustuksessaan esimerkkejä teuvalaisten tulipalojen syttymissyistä. Teuvan paloaseman asemavastaava Esa Riippi kertoi koteihin soveltuvista sammutusvälineistä.

– Minä sytytän ja Esa sammuttaa, Yli-Mannila availi.

TULIPALON syttyessä, liekkien loimottaessa ja savun pukatessa päälle ihminen hätääntyy, ja ei tahdo aina muistaa, että mihin pitää soittaa.

– Numero on 112. Nykyisiin älypuhelimiin kannattaa asentaa 112-sovellus. Siitä soittaessa hätäkeskus saa tarkan sijainnin tietoonsa, ja pääsee nopeammin paikalle, Yli-Mannila opasti.

Hänen mukaansa Teuvan paloaseman lähtövalmius on viisi minuuttia.

– Todella tiukka aika. Paloasemalta kauemmas mentäessä kilometrin matkalla lasketaan menevän aikaa...

LUKEAKSESI ARTIKKELIN LOPPUUN, SINUN TÄYTYY KIRJAUTUA TÄSTÄ LINKISTÄ

Selvitimme paikallislehti Tejukan kanssa miten energiaa voi säästää reilusti, tekemällä erilaisia valintoja: Aurinkopaneelit kilauttaneet muhkeat säästöt – Omakotitalossa asuva Unto Yrjänäinen maksaa sähköstä 150 euroa vuodessa

Teuvan Omakotiyhdistys-aktiivit Matti Lindfors ja Pertti Kiuru seuraavat miten helposti Unto Yrjänäinen puhdistaa maa-asennettuja aurinkopaneeleita. Kilpailutuksen jälkeen Yrjänäinen hankki paneelit teuvalaiselta JTJ-Solarilta neljä vuotta sitten. © Kuvat: Teijo Mäki

TEUVA  Neljä vuotta sitten teuvalainen Unto Yrjänäinen asennutti tontilleen 30 aurinkosähköpaneelia. Maanpinnalle asennetuista paneeleista Yrjänäisellä on pelkästään hyviä kokemuksia.

Neljän vuoden keskiarvon mukaan hän ostaa sähköyhtiöltä 1000 eurolla sähköä vuodessa. Aurinkopaneelien tuottaman sähkön hän myy takaisin sähköyhtiölle, josta pankkitilille kilahtaa vuositasolla noin 850 euroa.

Vähennyslaskulla selviää, että noin 120 neliön omakotitalossa kahdestaan vaimonsa kanssa asuva Yrjänäinen maksaa sähköstä 150 euroa vuodessa. Hänen mukaansa laskelmassa on mukana niin siirtomaksut kuin kaikki verot.

Huhtikuun alussa voimaan astuneen kaksivuotisen sopimuksen mukaan sähköyhtiö maksaa aurinkopaneeleilla tuotetusta sähköstä 12 senttiä kilowattitunnilta. Varsinkin talvikuukausina tarvitsemastaan lisäsähköstä Yrjänäinen pulittaa sähköyhtiölle 9,98 senttiä kilowattitunnilta.

– Sähköstä ei kannata maksaa liikaa. Sopimuksen sain neuvoteltua kiinteällä hinnalla. Nyt ne taitaa olla jo kaikki hinnoiteltu pörssisähkön mukaan.

TALOUDELLISTEN säästöjen lisäksi aurinkoenergian hyödyntämisessä on kysymys ekologisuudesta. Yrjänäiselle energian säästäminen on tullut tutuksi jo aiemmin. Talo liitettiin...

VOIT JATKAA LUKEMISTA TEJUKAN SIVUILTA KIRJAUTUMALLA TÄSTÄ

KIRJAUTUMISOHJE:

KIRJAUTUMINEN DIGILEHTEEN ja ARKISTOON

Digitunnukset kuuluvat tilaukseesi. Kirjautumiseen tarvitset asiakasnumeron ja salasanan.

* Asiakasnumeron löydät tilauslaskustasi tai kysy konttoriltamme.

* Salasana muodostuu nimestäsi ja postinumerostasi => 3 ensimmäistä kirjainta etunimestä + postinumero + 3 ensimmäistä sukunimestä.

Esimerkiksi, jos tilaaja on nimeltään Matti Meikäläinen, postinumero 64700 ja asiakasnumero 123456 - tunnukset ovat: Käyttäjänimi: 123456 / salasana: MAT64700MEI

Huomaathan että salasanassa on ISOT KIRJAIMET.

Jos ilmenee ongelmia tai asiakasnumero on hukassa, kysy neuvoja konttoriltamme puh. 06 247 4300 tai tilaus@tejuka.lehti.fi

Juttusarjamme Tejuka-lehdessä jatkuu energiansäästön ympärillä: Lämmityslaitteiden oikealla säädöllä huomattavia säästöjä

Pertti Kiuru, Matti Lindfors ja Unto Yrjänäinen pohtivat keinoja energian säästämiseksi.

Teijo Mäki

TEUVA  Koko Suomi haastetaan mukaan energiansäästötalkoisiin. Valtionhallinnon yhteinen Astetta alemmas -energiansäästökampanja käynnistyi lokakuussa.

Tavoitteena on vähentää kauttaaltaan energiankulutusta, jotta vältettäisiin sähköpula ja siitä aiheutuvat jakelunkeskeytykset.

Suomen Omakotiliitto on mukana kampanjassa. Omakotiliittoon kuuluva Teuvan Omakotiyhdistys jakaa ihmisille informaatiota siitä, että mistä arkipäivän asioista voi säästää.

Omakotiyhdistyksen hallituksen jäsenet Pertti Kiuru ja Matti Lindfors toteavat lämmityslaitteiden hallinnalla saatavan huomattavia säästöjä.

– Etenkin kosteissa tiloissa käytettävillä sähkökäyttöisillä lattialämmityksen oikealla säädöllä saadaan säästöjä. Lattialämpö saa olla kuivaava, mutta ei liian kuuma. Myös termostaattien säätöön tarkoitettuja ohjauslaitteita on saatavilla. Jos koti tyhjenee aikuisista ja lapsista päiväksi, niin laitteen voisi ohjelmoida siten, ettei se olisi päivällä ollenkaan päällä tai mahdollisimman pienellä, Kiuru visioi.

MUITAKIN säästökohteita on olemassa. Matti Lindforsin omakohtainen säästövinkki koskee saunan kiuasta.

– Vaihdoin kahdeksan kilowatin kiukaan kuuden kilowatin kiukaaseen. Peltikuorisia kiukaita käyttämällä säästää paljon. Saunakuntoon kahdeksan kilowattista piti pitää päälle puolitoista tuntia, kun tämä pienempi lämpiää tunnissa, Lindfors tietää.

Saunomiseen liittyen Kiuru vinkkaa, että sähkökäyttöinen kiuas on syytä laittaa pois päältä mahdollisimman p...

JATKAPPA LUKEMISTA TÄSTÄ

Omakotilehti

Omakotilehti on Omakotiliiton jäsenlehti, jonka jäsenet saavat neljä kertaa vuodessa. Lehti tarjoaa ajankohtaista tietoa ja asiantuntijoiden artikkeleita monipuolisesti asumisen eri osa-alueilta.

Lehden numerot luettavissa jäsensivuilla

Jäsenenä pääset lukemaan lehden nettiversion jäsensivuilla. Ohjeet jäsensivuille kirjautumisesta löytyvät täältä

Kirjaudu jäsensivuille

TEUVA

Tejuka/ Henry Aho

Ensimmäinen, toinen, ja kolmas kerta!

Kesän aikana Teuvan Omakotiyhdistys oli haalinut sata tavaraa huutokaupattavaksi. Pääosa tavaroista oli yhdistyksen jäseniltä ja osa muilta. Lauantaina 10. syyskuuta tavarat saatiin viimein liikkeelle, kun huutokauppa käynnistyi ja meklarina toiminut Pekka Metsälä kopautti pöytää puunuijalla.

– Ajatus huutokaupasta lähti siitä, että meillä kaikilla on nurkissa tavaroita, joita emme itse enää oikein tarvitse. Silti niistä tavaroista ei oikein raaski luopua. Tänään on tarkoitus....

LUE KOKO ARTIKKELI TEJUKAN SIVUILTA: TeJuKa KIRJAUTUMALLA TÄSTÄ

Omakotiliitto julkaisi jutun!

Me teuvalaiset saimme myös kunnian olla jutussa mukana👍.

Kolme puuhakasta yhdistystoimijaa valaisee oman tarinansa kautta, miksi he antavat aikaansa omakotiyhdistystoiminnalle ja mitä he siitä saavat.

Teuvalaisia innostavat hyvä porukka ja mielenkiintoiset tehtävät

”Minulle omakotiyhdistyksessä toimiminen antaa yhteisöllisyyttä. Tuntuu hyvältä, kun....

LUE TARINAT KOLMESTA PUUHAKKAASTA YHDISTYSTOIMIJASTA tästä

Suosi paikkakuntamme omaa tarjontaa ja käytä heidän palveluitaan sekä yhdistyksen jäsenille myönnettyjä etuja! Mukana markkinoinnissamme on jo seuraavat yritykset Teuvalta:

Perälän Putki Oy, kotisivuille suoraan
Maerak Oy, kotisivuille suoraan
Teuvan Mökki- ja Sorvituote Oy, kotisivuille suoraan
Kukkakauppa Milja Inkeri, kotisivuille  suoraan
JTJ-Solar Oy, Aurinkosähköratkaisut suoraan
LVI P. Kallela Oy, kotisivuille suoraan
Majoitus Hermanni, kotisivuille suoraan
Kiuru Tekstiili,  Facebookissa
Ruokapirtti 67 Facebookiin tästä

YRITYS! OTA YHTEYTTÄ, JOS HALUAT NIMESI TÄHÄN LISTAAN, SAAT SAMALLA VALTAKUNNALLISTA NÄKYVYYTTÄ!

HUUTOKAUPPA ohi!

Lauantaina 10.9.22

100 tavaraa - 100 tarinaa.

Kiitos Teille kaikille, yleisö ja tavaroiden tuojat, jotka mahdollistitte huutokaupan onnistumisen! Huutokauppa oli yhdistykseltämme ensimmäinen laatuaan Teuvalla ja nyt mietimme, miten jatkossa toimimme.

Huutokaupassa myytiin ensisijaisesti jäseniltämme kerättyä käyttökelpoista ja ehjää ylimääräistä tavaraa! Tapahtuman kesto oli 2 tuntia 15 minuuttia kahvitaukoineen. Aloitushuuto tavarassa oli 5 € ja suurin yksittäinen huuto 200 €. Puffetista sai pullakahvit ja makkarat huutokaupan aikana! Arvonnassa voitti tuotekorin Anne A. Teuvalta!

Hyvin onnistunut huutokauppa antoi mahdollisuuden tehdä tästäkin tapahtumasta Omakotiyhdistyksen teuvalaisen perinteen toukokuisen kotipihakirppis -tapahtuman rinnalle! Joitakin tarkennuksia tapahtuman kulkuun tehdään, mutta palamme niihin myöhemmin. Meklarina toimi "paikallinen julkkis" Pekka M.:

Jos olet kiinnostunut osallistumaan tavalla tai toisella toimintaamme, niin otamme mielellämme kaiken avun ja ideat vastaan! Eikun soitto meille ja jutellaan asiasta, p. 050 4121 120 (toimikunnan pj.) tai 040 770 1050 (yhdistyksen pj.)

Tejuka-lehti julkaisi jutun Sunnuntaikahvilastamme, joka pidettiin 24.7.22. Paikalla oli eri alojen asiantuntijoita kertomassa asumisen turvallisuudesta omassa kodissa. Lisäksi saatiin myös tietoa eri lämmitysvaihtoehdoista ja jaettiin infoa yhdistyksestämme. Uusia jäseniä saimme tilaisuudessa myös useita!

Tejuka/ Henry Aho

Sunnuntaikahvilat kuuluvat Teuvan kesään. Heinäkuun toiseksi viimeisenä sunnuntaina oli Teuvan Omakotiyhdistys ry:n vuoro pyörittää kahvilaa.

Yhdistys toimii Suomen Omakotiliiton alaisuudessa yhtenä 230 jäsenyhdistyksestä. Omakotiliitolla on noin 70 000 jäsentä. Teuvan Omakotiyhdistyksessä jäseniä on 90. Jäsenten määrä on Teuvalla noussut vuoden alusta 20 prosenttia.

– Olemme yhdistys, joka hoitaa paikallisten omakotiasujien asioita. Teemme paljon yhteistyötä kunnan kanssa. Kunta myös kysyy meiltä näkemyksiämme asumisasioissa, esimerkiksi jäteasioissa, kertoo yhdistyksen puheenjohtaja Seija Salo.

– Ei siis tarvitse asua omakotitalossa, vaan rivi- ja kerrostalotkin kuuluvat piiriimme, varapuheenjohtaja Pertti Kiuru muistuttaa.

Omakotiliitto tarjoaa jäsenilleen ilmaista laki-, rakennus- ja energianeuvontaa sekä .....

LUE KOKO ARTIKKELI TEJUKAN SIVUILTA: TeJuKa KIRJAUTUMALLA TÄSTÄ

KIRJAUTUMINEN Tejukan DIGILEHTEEN ja ARKISTOON

* Asiakasnumeron löydät tilauslaskustasi tai kysy konttoriltamme.

Käyttäjänimi: 123456 / salasana: MAT64700MEI

Huomaathan että salasanassa on ISOT KIRJAIMET.

Teuvan kunnan Sunnuntaikahvilat vanhan kunnantalon puistossa!

Meillä oli myös paikallinen asiantuntija kahvilassamme kertomassa yleisiä asumiseen liittyviä turvallisuusasioita sekä antoi vinkkejä vanhusten turvalliseen kotona asumiseen ja omatoimiseen varautumiseen.

Askarruttaako lämmitysmuodon valinta?

Paikallinen asiantuntija neuvoi ilma-vesilämpöpumppuun ja ilmalämpöpumpun ominaisuuksiin liittyviä asioita kahvittelun lomassa!

Käytämme QR-koodia painotuotteissamme ja muissa markkinointimateriaaleissa.

QR on lyhenne englannin kielen sanoista quick response, eli vapaasti suomennettuna "nopea vaste". Nimensä mukaisesti QR-koodi toimii nopeana linkkinä sisältöön, esimerkiksi verkkosivuun, joka voi sisältää tietoa tuotteesta tai muusta kohteesta. Sisältö avautuu, kun QR-koodi luetaan puhelimen kameralla.
Älypuhelimella QR-koodi luetaan käynnistämällä lukusovellus ja kohdistamalla puhelimen kamera QR-koodiin. Sovellus lukee QR-koodin sisältämän informaation ja toimii sen mukaisesti, kuten avaamalla siinä annetun www-osoitteen tai näyttämällä koodin sisältämän tekstin.

Tejuka-lehdessä 11.5.22 on juttua kotipihakirppiksestämme!

"Vuosi sitten Teuvalla hyvän vastaanoton saanut pihakirppistapahtuma saa jatkoa. Tulevana lauantaina ja sunnuntaina teuvalaistalojen pihoille levittäytyy paljon erilaista kaupan olevaa tavaraa.

Vuonna 2022 kohteita oli 42. Tänä vuonna määrä kasvaa 56:een. Kirkonkylän lisäksi mukaan on lähdetty Perälästä, Äystöltä ja Riipistä.

Kirppistarjonta on myös monipuolistunut. Ennakkotiedon mukaan eräässä kirppispaikassa on esillä..."  Lue koko juttu TeJuKa

Teijo Mäki Tejuka