Teuvan Omakotiyhdistys - 25 vuotta - ison yhteisön voima - vastuuta jakamassa jo vuodesta 1999

Omakotiyhdistys vuokraa laitteita jäsenille ja muillekin tarvitseville!

Soita ja kysy tarkemmin, p. 050 4121 120

Onko tippunut nauloja, ruuveja, avain tai muuta pientä metallia nurmikolle tai muulle piha-alueellesi?
Autamme etsimään niitä voimakkaalla magneetilla, joka on työnnettävässä kärryssä! Kysy lisää ja nouda kärry!

HINTA: 10 €/ kerta (1 vrk)

TEKSTIILIPESURI Kärcher -  HINTA: 30 €/ vrk, JÄSENILLE 25€/ vrkTekstiilipesuri, tai mattopesuri, on suunniteltu mattojen, sohvien ja autonistuimien tehokkaaseen puhdistamiseen. Laitetta voi käyttää muilla pinnoilla myös tavallisena imurina tai märkäimurina.Tekstiilipesuri irrottaa ja imee lian. Kärcher SE 6.100 on suunniteltu tekstiilipesuriksi, mutta sitä voi käyttää myös märkäimurin ja tavallisen imurin tapaan. SE 6.100 -imurissa on pesusuulake. Pesuri suihkuttaa paineella puhdistusainetta puhdistettavalle pinnalle ja imee sen takaisin irrotetun lian kanssa. Mattojen, auton istuinten ja sohvien syväpuhdistamiseen. Tekstiilipesurilla puhdistat niin rasvan kuin lian ja hajun.

PAELLA-PANNU - jokaisen tapahtuman vakiovaruste! Teet nopeasti ruokaa jopa 50 hengelle, wokeista kasvisruokiin. HINTA: 30 €/ vrk, kaasupullon kanssa 60 €/ vrk, 2 vrk 50 €, pullon kanssa 80 €
KYLMÄKAAPPI JUOMILLE, HINTA: 30 €/ vrk, 2 vrk 50 €
MAADOITETTU SÄHKÖMITTARI, joka liitetään suoraan seinäpistorasiaan (230 V). Sähkömittari mittaa sähkönkäytön liitetystä laitteesta (esimerkiksi kahvinkeitin tai jääkaappi), jolloin voit laskea sen sähkönkulutuksen. Suuri ja selkeä LCD-näyttö.
Tietoja sähkömittarista
  • Ohjelmoitava kilowattihinta
  • Näyttää voltit, watit, ampeerit, kilowattitunnit, tehokertoimet ym.
  • Maadoitettu
  • Varmuusparistot: 2 x LR44 (sisältyy)
  • Kuormitus enintään: 3680 W

• HINTA 5 €/ kerta (5 päivää)
    VIEMÄRIN AVAUSJOUSI 7,5 m Keittiöön, kylpyhuoneeseen ym. Jousiterästä. HINTA 5 €/ kerta

PAINEPESURI

HINTA: 15 €/ vrk, 30 €/ viikonloppu (pe-su). Jäsenille 10 €/ 25 €

MARKKINATELTTA 4 X 4 M
    HINTA: 40 €/ vrk, 70 €/ 2 vrk

MAKKARAGRILLI, HINTA: 30 €/ vrk kaasupullon kanssa + 30 €, 2 vrk 50 €/ + kaasu = 80 €

MAKKARAHÖYRYSTIN
    Kätevä tapa valmistaa maukkaita höyrymakkaroita!
    HINTA: 20 €/ vrk, 30 €/ 2 vrk
    Soita 050 4121 120

PERKOLAATTORIKEITIN 6L

40 kupillista hyvää kahvia kerralla! HINTA 45€/ vrk tai 65€/ 2 vrk

Kysy lisää, p. 050 4121 120

Kokoontaittuva ja ammattikäyttöönkin soveltuva asennusteline. Erinomainen apu varsinkin sisämaalaustöissä!

Nopea käyttää ja helppo siirtää. Koko 74 x 178 cm. Tasokorkeus max 1,8 m ja työskentelykorkeus 3,8 m. Kuljetusmitta 1,8 x 0,3 x 0,9 m

Vuokra:
    1 vrk  20€ (jäsenille 15€), seuraavat vuorokaudet 10€ (jäsenille 5€), viikkovuokra 80 €/ 45 €, 4 viikkoa 290 €/ 160 €, tied. 050 4121 120

RAKENTEIDEN KOSTEUDENPOISTAJA ML, 60€/ vko (jäsenille 50€/ vko) - vesivahingoissa ja rakennusvaiheessa

PENSASLEIKKURI oky sähkökäyttöinen, 10€/ vrk, tai 15€ viikonloppu (jäsenille 5€/ 10€)
    PENSASLEIKKURI AT pitkävartinen sähköllä 20€/ vrk (jäsenille 15€/ vrk)

PENSASLEIKKURI AT akulla 20€/ vrk (jäsenille 15€/ vrk)

LEHTIPUHALLIN oky sähkökäyttöinen, 10€/ vrk tai 15€ viikonloppu (jäsenille 5€/ 10€)  p. 050 4121 120

RAKENNUSKUIVURI (puhallin) PK Remko 220v 2/3Kw, 4 €/AINEPESURI  vrk (jäsenille 2€/ vrk)

ERILAISIA SAHOJA ERIKOISTÖIHIN oky: oksasaha, eristevillasaha, siporexsaha, harkkosaha, 12€/ 2 vrk (jäsenille 10€/ 2vrk)

Lisää vuokrattavia laitteita tulossa! Seuraa tilannetta!

Ota yhteyttä: p. 050 4121 120, niin kerromme laitteen noutopaikan ja luovutamme sen sinulle testauksen jälkeen.

Vuokrausehdot:
    1. Lainaaja hakee ja palauttaa laitteet niiden säilytyskohteeseen
    2. Vuokraamme laitteet ehjinä, huollettuina ja tarkistettuina
    3. Vuokraaja säilyttää ja käyttää laitteita asiallisesti
    4. Laitteiden tulee palautettaessa olla kunnossa
    5. Kaikki laitteet ovat käytettyjä ja jäsentemme omaisuutta, ei uusia
    6. Vuokraaja korjauttaa rikkoutuneet laitteet ennen palautusta (ei koske normaalia kulumista). Laitteet on tarkoitettu vain vuokraajan omaan käyttöön, ei yritystoimintaan tai edelleen lainattaviksi
    1. Kuvan mukainen JUHLATELTTA VALKO-VIHREÄ, 3x6 m. HINTA 80 €/ vrk tai 100 €/ vkl (pe-su), jäsenille 70€/ 80€. Sisältää tuonnin ja pystytysopastuksen, sekä puretun teltan noudon lähialueella (20 km).

2. VARAA TELTTA, p. 050 4121 120
    3. Varatut päivät: 18.5., 17.-18.8.
        1. MAKSAT VARATESSASI VAIN VARAUSMAKSUN (15 €), JOTA EI PALAUTETA MAHDOLLISESSA PERUUTTAMISTAPAUKSESSA, VAAN SUMMA JÄÄ YHDISTYSTOIMINNAN TUKEMISEEN. SUMMA HYVITETÄÄN SINULLE, KUN VUOKRAUSJAKSO KÄYNNISTYY JA LOPULLINEN SUMMA MAKSETAAN!

1. JÄSEN!
    2. HALUAISITKO SINÄKIN VUOKRATA JOTAIN LAITETTASI? TEE SE KAUTTAMME!
    3. OTA YHTEYTTÄ p. 050 4121 120.
    4. Vuokraathan laitetta mahdollisimman edullisesti! Parempi lainata laite tarvitsevalle, kuin makuuttaa varastossa👌.

Onko omassa kodissasi paloturvallista asua? Onko lukitukset kunnossa?

Tässä ehdotuksia ja tarjouksia tuotteista, joita voit hankkia kauttamme!

Palovaroitin Harju 10 vuoden paristolla

Kymmenen vuoden sisäänrakennetulla paristolla varustettu optinen palovaroitin. Paristoa ei tarvitse vaihtaa palovaroittimen käyttöiän aikana.

Palovaroittimessa on vaiennusominaisuus, virta- ja hälytystestausnappi, matalan paristovarauksen hälytys sekä ennakolta varoittava vikasignaali. Ruuvitulpat ja ruuvit sisältyvät vakiovarustukseen.
    Vaiennusominaisuus mahdollistaa ei-toivottujen hälytysten väliaikaisen hiljentämisen.
    Laite varoittaa 30 päivän ajan, että käyttöikä/akun käyttöikä on ohi.

TURVALLISTA: palovaroittimen paristokotelon avulla voit sijoittaa palovaroittimen pariston haluamallesi korkeudelle seinään. Enää ei tarvitse kiivetä korkealle pariston vaihtoa tai palovaroittimen testausta varten. Johdon pituus on 4m. Pakkauksessa on mukana kotelon kiinnitysruuvit ja nauloja puurakenteeseen kiinnittämistä varten. Kotelo vaatii 9V pariston.

Teemme yhteistyötä Teuvan Sammutinhuollon kanssa!

Soita meille p. 050 4121 120 tai suoraan Sammutinhuoltoon p. 0400 268 107

Onko lukitukset kunnossa, kun illat ja yöt pimenevät!

Katso Suupohjan lukon tiedoteilmoitus ja tarjous asiaan liittyen TÄSTÄ

Toteutimme v. 2023 Tullaan kylille -toimintaa ja vierailimme eri kylissä kertomassa ajankohtaisista asioista asumiseen liittyen. Mukanamme oleva ammattimies kertoi, miten kotona asutaan mahdollisimman pitkään ja silti turvallisesti! Toiselta ammattilaiselta voitiin kysyä vaihtoehtoja sähkö- ja öljylämmitykselle! Arvontaa ja mukavaa seurustelua tiedon ja kahvin lomassa.

Jatkoimme Tullaan kylille -toimintaamme Luovankylän kylätuvalla torstaina 2.11.23
    Kutsuimme samaan tapahtumaan myös äystöläiset, jotta voimme jakaa tietoa mahdollisimman isolle ryhmälle!

Aloitimme kahvihetkellä ja toisiimme tutustuen klo 17.30.
    Aluksi kerroimme yhdistyksemme toiminnasta ja sitten Teuvan Sammutinhuollon Ahti kertoi monta seikkaa, joita noudattamalla kotona asuminen on turvallista, vaikka sattuisikin vaaratilanne. Hän näytti myös laitteita, joita käyttämällä asuminen on turvallisempaa!
    Matfors Oy:n Matti kertoi lämpöpumppujen eduista energiansäästössä ja tilastotietoa Suomessa asennetuista lämpöpumpuista.

Järjestelyissä oli mukana Luovankylän kylätupa ja tarjosi osallistujille hyvät kahvit leivonnaisineen.
    Tilaisuudet suunnattiin kaikille asumismuodoille, asuittepa sitten omakotitalossa, rivitalossa, paritalossa tai kerrostalossa!

Jatkoimme Tullaan kylille -toimintaamme Perälän kyläyhdistyksen kutsumana kylätalo Kemulassa 20.9.23

Vierailimme Kemulassa klo 17.30 alkaen nautiskellen kahvit ja leivonnaiset. Infotilaisuus alkoi klo 18. Parituntisen aikana
    kerroimme yhdistyksemme toiminnasta ja Teuvan Sammutinhuollon Ahti kertoi monta seikkaa, joita noudattamalla kotona asuminen on turvallista, vaikka sattuisi vaaratilannekin. Matforsin Matti kertoi lämpöpumppujen eduista energiansäästössä ja tilastotietoa asennusten määristä viimeiseltä vuodelta.
    Järjestelyissä oli mukana Teuvan Perälän kyläyhdistys ry ja Teuvan Omakotiyhdistys ry.
    Toivomme runsasta osallistumista kaikkiin tilaisuuksiimme ja olette lämpimästi tervetulleita, myös muista kylistä, asuittepa sitten omakotitalossa, rivitalossa, paritalossa tai kerrostalossa! Tilaisuudet ovat maksuttomia, kaikkia asumismuotoja koskettavia info- ja keskustelutilaisuuksia kahvitarjoiluineen. Suomen Omakotiliitto ja Teuvan Omakotiyhdistys on kaikkia asumismuotoja palveleva ja tukeva järjestö.

Jatkoimme Tullaan kylille -toimintaamme Komsin kyläseuran kutsumana Pappilankankaan hiihtomajalla 26.4.23.

Tilaisuus oli hyvin järjestetty kahvitarjoiluineen ja runsaslukuisine yleisöineen! Kylien välinen yhteistyö toimi hienosti ja saimme kuulijoiksi 40 kiinnostunutta.
    On aivan mahtavaa, että yhdistyksemme esiin tuomat asiat kiinnostavat kuntalaisia!
    Pyrimme jatkamaan yhteistyötä eri muodoissaan jatkossakin kaikkien kylien ja yhdistysten kanssa. Tänäänkin totesimme, että yhteistyössä on voimaa!
    Yhdistykseemme liittyi illan aikana myös useita uusia jäseniä ja toivottavasti antamamme infon innoittamina jäsenmäärä kasvaa entisestään. Saamme yhdessä lisää voimaa ajaa ASUMISEN ASIAA paikkakunnallamme ja Omakotiliiton kautta koko valtakunnassa!

Onnistuneen illan järjestelyissä oli lisäksi mukana Komsin kyläseura, Komsi-Teirilän maa- ja kotitalousnaiset sekä Teuvan Rivakan kirkonkylän kyläosasto. Erityiskiitos myös Pappilankankaan hiihtomajan ylläpitäjille.

Tullaan kylille! Norinkylä

Vierailimme Norinkylän nuorisoseuralla maanantai-illalla 27.3.23 klo 18 alkaen. Vastaanotto oli ilahduttavan lämmin ja kuulijoita  runsaasti ansiokkaan markkinoinnin ja aktiivisen kylätoiminnan ansiosta. Tarjolla oli kahvia, teetä ja herkullisia leivonnaisia nuorisoseuran tarjoamana. Läsnäolijat viihtyivät aiheista jutustelun merkeissä koko parituntisen ajan.
    Kerroimme yhdistyksemme toiminnasta ja JTJ-Solarin Tommi antoi tietopaketin aurinkopaneelien asennuksista säästämään energiaa. Teuvan Sammutinhuollon Ahti kertoi monta seikkaa, joita noudattamalla kotona asuminen on turvallista, vaikka sattuisi vaaratilannekin.
    Laitamme pian lisää kuvia tapahtumasta ja jatkamme kerrontaa aiheesta!

Toteutamme tänä vuonna Tullaan kylille -toimintaa ja vierailemme kuudessa kylässä kertomassa ajankohtaisista asioista asumiseen liittyen. Mukanamme tuleva ammattimies kertoo, miten kotona asutaan mahdollisimman pitkään ja silti turvallisesti! Hän esittelee muutamia turvallisuusvinkkejä, mm. sammutuspeitteen käytön ja näyttää konkreettisesti miten sen kanssa on toimittava vaaratilanteessa.
    Esillä on myös helppo konsti, miten palovaroittimen pariston voi vaihtaa kuka tahansa putoamatta tikapuilta. Tilaisuudessa kerrotaan, miksi on tarpeellista sammuttaa pienlaitteet, kun niitä ei tarvita ja annetaan esimerkkejä mitä kaikkea voi sattua laitteiden ollessa turhaan päällä! Voitte halutessanne hankkia paikanpäällä myös palovaroittimen paristoineen, alkusammuttimen tai sammutuspeitteen ja muuta turvallisuuteen liittyvää pientarviketta.

Mikä olisi energiaystävällisin lämmitysmuoto? Lämmitätkö vielä öljyllä? Ovatko sähköpatterisi tulikuumina kovilla pakkasilla?
    Keskustellaan näistä asioista ja mietitään mitä olisi järkevää tehdä!

Toivomme runsasta osallistumista tilaisuuksiimme ja olette kaikki tervetulleita, myös muista kylistä, asuittepa sitten omakotitalossa, rivitalossa, paritalossa tai kerrostalossa! Tilaisuudet ovat maksuttomia, kaikkia asumismuotoja koskettavia info- ja keskustelutilaisuuksia kahvitarjoiluineen. Suomen Omakotiliitto ja Teuvan Omakotiyhdistys on kaikkia asumismuotoja palveleva ja tukeva järjestö.
    Yhdistyksen edustajat kertovat aina myös yhdistyksen toiminnasta Teuvalla. Tilaisuuden kesto tarjoiluineen noin kaksi tuntia. Arvontaa ja liittymislahjoja.

Liity jäseneksi TÄSTÄ  täyttämällä lomake!
    EI VOI OLLA HELPOMPAAJäsenyytesi on voimassa vuoden kerrallaan liittymispäivästä ja maksaa sinulle vain 25 €!

Teimme ensivierailun Horonkylään Tullaan kylille -tilaisuuksiemme merkeissä!

Ensimmäinen kylä johon jalkauduimme oli Horonkylä 8.2.23.
    Varttuneen väen kerho kokoontui nuorisoseuralla ja yhdistyksemme sai mahdollisuuden kertoa osallistujille tärkeistä asioista ja apulaitteista sekä omasta toiminnastaan omalla paikkakunnallamme.
    Miten omassa kodissa selviydytään mahdollisimman pitkään ja turvallisesti? Mukana meillä oli asiantuntija, jolta myös kyseltiin ahkerasti!
    Miten käytetään alkusammuttimena toimivaa sammutuspeitettä vaaran uhatessa kotona tai vapaa-aikana? Sekin selvisi konkreettisesti ja monta muuta pientä niksiä jotta arki olisi turvallinen! Oletko nähnyt koskaan sammutuspeitettä avattuna? Tiedätkö minkä kokoinen se on ja miltä se tuntuu kädessä? Missä se pitää säilyttää? Nekin selvisi ihan näytösluonteisesti!

Toivomme runsasta osallistumista myös tuleviin tilaisuuksiimme ja olette kaikki tervetulleita, asumismuodosta riippumatta! Kaikilla meillä suomalaisilla on kuitenkin koti jossakin!

Tilaisuudet ovat aina maksuttomia info- ja keskustelutilaisuuksia kahvitarjoiluineen. Kyläyhteisöt voivat ottaa meihin yhteyttä ja kertoa, mistä ajankohtaisesta asiasta olisitte kiinnostuneita! Etsimme asiantuntijan ja tulemme teille kylään! Soita 050 4121 120 (Pertti) tai 040 770 1050 (Seija)

Horossa oli mukava, lämminhenkinen ja hyödyllinen tapahtuma, joka antoi myös tuloksia ja intoa jatkaa seuraaviin kyliin! Paikalla oli 22 kiinnostunutta. Kiitos yhteistyöstä kuuluu myös Horon Nuorisoseuralle.

Se on talvi nyt! Tarjoamme apua erilaisissa toiminnoissa.

* Saatko pidettyä itse porraspään puhtaana talvella lumista, vai tekisitkö sopimuksen puhtaanapidosta?

* Autamme palovaroittimien paristojen sijoittamisessa alemmaksi, jotta voit vaihtaa paristot myöhemmin itse - turvallisesti!

Tarvitsevatko pientä ehostusta vaativat kohteet tekijää?

Yhdistyksemme haluaa auttaa etsimällä oikeat henkilöt Teidän tarpeisiinne!

Kysy p. 050 4121 120.

Palvelumme kehittyvät koko ajan! Seuraa sivustoamme!

KESÄ MENI, UUSI TULEE!

Kysytyimpiä palveluitamme ja laitteita ovat olleet:
    - nurmikonleikkuut
    - pihojen raivaukset ja marjapuskien poistot
    - aitauksien ja porttien maalukset ja kunnostukset
    - piha-aitojen leikkaukset
    - kosteusmittaukset
    - pensasleikkurit
    - lehtipuhaltimet
    - juhlateltta

Vuokraa sinäkin! Olemmehan asumisen asialla!
      Kysy rohkeasti: p. 050 4121 120 tai sähköpostilla: teuvanomakotiyhdistys@gmail.com

Omakotiliiton jäsenenä saat Omakoti -lehden neljä kertaa vuodessa muiden jäsenetujen lisäksi!
    LIITY NYT

Huppareita myynnissä!

Erä oman yhdistyksemme logolla varustettuja tumman sinisiä laadukkaita huppareita myynnissä!
    HINTA 38.00 €/ kpl

MYYNNISSÄ OLEVAT KOOT:
    Miesten M 2 kpl, L 1 kpl, XL 1 kpl, XXL 1 kpl, 3XL 1 kpl
    Naisten S 1 kpl, L 1 kpl, XL 2 kpl, XXL 1 kpl

Edessä painatus: Omakotiliitto Teuvan Omakotiyhdistys ry
    Takana painatus: Suomen Omakotiliitto ry Asumisen asialla vuodesta 1947

VARAA OMASI HETI JA VOIT NOUTAA MYÖHEMMIN! Erikoiserä tähän hintaan!

Lippiksiä
    Omakotiliiton logolla varustettuna (väri harmaa, yhdenkoon) HINTA 9.00 €

Tullaan kylille - yhteistyötä!

Päätimme kokouksessamme uudesta, vuonna 2023 toteutettavasta toiminnasta, joka suuntautuu Teuvan kunnan alueella oleviin kyliin.
    Kyliä on useita, joten toteutamme Tullaan kylille -toimintaamme vuoden edetessä. Kerromme tulevista tilaisuuksista mm. paikallislehden seuratoiminta -palstalla (Tejuka), sekä kotisivuillamme.

Ensimmäinen kylä johon jalkauduimme oli Horonkylä, ke 8.2.23. Teimme yhteistyötä Horon Nuorisoseuran kanssa.
    Varttuneen väen kerho kokoontui nuorisoseuralla ja yhdistyksemme sai mahdollisuuden kertoa osallistujille tärkeistä asioista ja apulaitteista.
    Miten omassa kodissa selviydytään pitkään ja turvallisesti! Mukana meillä on aina asiantuntija, jolta voi myös kysyä mieltä askarruttavista asioista!
    Miten käytetään esimerkiksi alkusammuttimena toimivaa sammutuspeitettä vaaran uhatessa kotona tai vapaa-aikana, sekin selviää konkreettisesti ja monta muuta pientä "niksiä"! Oletko nähnyt koskaan sammutuspeitettä avattuna? Tiedätkö minkä kokoinen se on?
    Sammutuspeite soveltuu erinomaisesti sähkölaitteiden paloihin ja pieniin nesteallaspaloihin. Sammutuspeite on myös yksi parhaista sammutusvälineistä, jos toisen ihmisen vaatteet syttyvät jostain syystä palamaan.

Toivomme runsasta osallistumista tilaisuuksiimme ja olette kaikki tervetulleita! Tilaisuudet tulevat olemaan maksuttomia, kaikkia asumismuotoja koskettavia info- ja keskustelutilaisuuksia kahvitarjoiluineen.

Aurinkopaneelit harkinnassa?

Suunnitteletko aurinkopaneeleiden hankintaa pientaloon? Aurinkosähköä kotiin -sivusto on koonnut asiat, jotka kannattaa selvittää ennen hankintapäätöstä. Sivuilta löytyy myös muistilistoja ja vertailtavia hintoja.

AURINKOSÄHKÖÄ KOTIIN