Tulevia tapahtumia 2024
Kesäkauden päättäjäiset

Järjestämme perinteiseen tapaan kesäkauden päättäjäiset la 31.8.2024 klo 13. Tapaamme silloin ravintola Uotissa (Keskustie 1, Sysmä) kahvittelun ja vapaamuotoisen keskustelun merkeissä. Tarjoiluiden vuoksi suosittelemme ilmoittautumista etukäteen sysma.va.asukkaat(at)gmail.com

Menneet tilaisuudet 2024

Liikunta-aiheinen etätilaisuus

Järjestimme 14.2.2024 etätilaisuuden, jonka aiheena oli Sysmän liikuntapaikat ja -mahdollisuudet. Asiasta piti kattavan ja monipuolisen esityksen Sysmän kunnan hyvinvointipäällikkö Tuija Pessa. Jaoimme Facebook-sivullamme vinkkejä ja osioita esityksestä.

Kesäapteekki kuntoon

21.3.2024 järjestimme etätilaisuuden, jonka aiheena oli mökkikauteen varautuminen terveyden ja hyvinvoinnin kannalta eli kesäapteekki kuntoon. Sysmän apteekin apteekkari Marita Puikkonen oli tilaisuuden asiantuntijana.

Kesäkauden avaus ja vuosikokous

25.5.2024 vietettiin kesäkauden avausta ajankohtaisilla teemoilla Sysmän Teatteritalolla. Sysmän kunnan tekninen johtaja Timo Lauri toi kunnan terveiset ja alusti kierrätyksestä ja lajittelusta sekä Sysmän kunnan jätehuollosta. Ohjelmassa oli myös Päijänne-Leaderin kuulumisia toiminnanjohtaja Anu Taipaleen kertomana ja asiaa arjen kiertotaloudesta eli miten vertaisvuokraaminen voisi Sysmässä toimia, josta kertoi toimitusjohtaja Lotta Lilja Circutus Oy:stä.

Tilaisuuden päätteeksi oli yhdistyksen vuosikokous, jossa käsiteltiin sääntömääräiset asiat.

Toimintakertomus 2023
Toimintasuunnitelma 2024

Kunnanjohtajan tapaaminen

Järjestimme 4.7.2024 kaikille avoimen kysely- ja keskustelutilaisuuden, jossa tapasimme Sysmän kunnan vs. kunnanjohtaja Lasse Peltosen.

Sysmän toritapahtumat

Yhdistyksemme oli mukana myös Sysmän kesäisissä toritapahtumissa esittelypisteillämme:

-     5–6.7.2024 Kirjakyläpäivät ja 27.7.2024 Uotinmarkkinat.