Nummenmäen Pientalot ry
Pakan asukkaiden asialla jo vuodesta 1922

Reijo Aulio valittiin Paka Äijäks ja kunniapuheenjohtajaksi

23.11.2023 järjestetyssä sääntömääräisessä syyskokouksessa päästiin yllättämään vuosikymmeniä yhdistystä tunteja ja kilometrejä laskematta palvellut, pitkään myös puheenjohtajana toiminut Reijo Aulio.

Eikä tässä vielä kaikki: samaan syssyyn hänet ristittiin tämän vuoden Pakan pojan lisäksi myös Paka Äijäks!

Kiitoksessaan Reijo vakuutti, että työ yhdistyksen puolesta jatkuu edelleen. Onnea Reijo!

Oma Torppa -kirjan numeroidut kappaleet

luovutettu 100-vuotisjuhlassa 26.11.2022

Nro 1  Kaarina Leinonen

Kiitokseksi ja muistoksi kunniapuheenjohtaja ja Pakan Tyttö 2006 Kaarina Leinoselle, Mauno Leinosen muistoa kunnioittaen, Oma Torppa -teoksen olemassaolosta unohtamatta Kaarina Leinosen monivuotista ja monipuolista toimintaa yhdistyksessä.

Nro 2  Jukka Tuohi

Kiitokseksi ja muistoksi kunniapuheenjohtaja ja Pakan Poika 2018 Jukka Tuohelle Oma Torppa -teoksen päivityksistä ja monivuotisesta toiminnasta yhdistyksen puheenjohtajana.

Nro 3  Ulla Vahtera

Kiitokseksi ja muistoksi Pakan Tyttö 2016 Ulla Vahteralle Oma Torppa -teoksen kokoamisesta yksien kansien väliin unohtamatta hänen työtään yhdistyksen hallituksessa erityisesti talouden, viestinnän ja edunvalvonnan usein haasteellisissa tehtävissä.

Nro 4  Reijo Aulio

Kiitokseksi ja muistoksi puheenjohtaja Reijo Auliolle 40-vuotisesta aktiivisesta ja pyyteettömästä toiminnasta yhdistyksen hyväksi ja hallituksessa eri tehtävissä.

Nro 5  Suomen Omakotiliitto

Muistoksi Suomen Omakotiliitto ry:lle jäsenyhdistyksensä satavuotisesta toiminnasta.

Nro 6  Turun Pientalojen Keskusjärjestö

Muistoksi Turun Pientalojen Keskusjärjestö ry:lle jäsenyhdistyksensä satavuotisesta toiminnasta.

Nro  7 V-S piiri

Muistoksi Suomen Omakotiliiton Varsinais-Suomen piiri ry:lle jäsenyhdistyksensä satavuotisesta toiminnasta.

Nro 8 Turun kaupunki

Muistoksi Turun kaupungille.

Nro 9  Matti Pohjola

Kiitokseksi ja muistoksi kunniajäsen ja Pakan Poika 2014 Matti Pohjolalle yli 40-vuotisesta toiminnasta yhdistyksen hallituksessa.

Nro 10  Hilkka Elo

Kiitokseksi ja muistoksi Pakan Tyttö 2007 Hilkka Elolle toiminnasta yhdistyksen naistoimikunnassa.

Nro 11  Auvo Lindqvist

Kiitokseksi ja muistoksi Pakan Poika 2009 Auvo Lindqvistille pitkäaikaisesta toiminnasta yhdistyksen hyväksi.

Nro 12  Antti Hakola

Kiitokseksi ja muistoksi Pakan Poika 2012 Antti Hakolalle monivuotisesta yhteistyöstä musiikin tahdissa.

Nro 13  Viri Teppo-Pärnä

Kiitokseksi ja muistoksi Pakan Tyttö 2013 ja Paserusmestari Viri Teppo-Pärnälle innostavista ja silmät avaavista luonnehdinnoista kilometrien pituisella yhteisellä taipaleella.

Nro 14  Lahja Korpela

Kiitokseksi ja muistoksi Pakan Tyttö 2015 Lahja Korpelalle monivuotisesta toiminnasta yhdistyksen naistoimikunnassa ja hallituksessa.

Nro 15  Olli Järveläinen

Kiitokseksi ja muistoksi Pakan Poika 2017 Olli Järveläiselle pitkäaikaisesta ja merkittävästä yhteistyöstä tiedotuksen tukena.

Nro 16  Kauko Kaskinen

Kiitokseksi ja muistoksi Pakan Poika 2019 Kauko Kaskiselle turvallisista kyydeistä.

Nro 17  Kaarinan VPK

Kiitokseksi ja muistoksi Pakan Poika 2020 Kaarinan Vapaaehtoiselle Palokunnalle satavuotisesta yhteistyöstä.

Nro 18  Tapani Vinkala

Kiitokseksi ja muistoksi Pakan Poika 2021 Tapani Vinkalalle vuosikymmeniä kestäneestä yhdistyksen tilien ja toiminnan tarkastamisesta.

Nro 19  Juhani Lyytinen

Kiitokseksi ja muistoksi Pakan Poika 2022 Juhani Lyytiselle pitkäaikaisesta pakalaisten omenatarhureiden opastamisesta.

Nro 20  Tuukka Heinonen

Kiitokseksi ja muistoksi Tuukka Heinoselle yhdistyksen viime vuosien tilien ja toiminnan tarkastamisesta.

Nro 21  Matti Vainio

Kiitokseksi ja muistoksi Matti Vainiolle, yhdistyksen itseoikeutetulle "Pakan Pavarotille".

Nro 22  Lauri Tukia

Kiitokseksi ja muistoksi Lauri Tukialle, yhdistyksen entisten aikojen sihteerille päätösten ja toimien ylöskirjaamisesta 20 vuoden ajalta.

Nro 23  Miriam Luukkonen

Kiitokseksi ja muistoksi Miriam Luukkoselle, Pakan satakielelle ja yhdistyksen "Kummitytölle" lukuisista esiintymisistä vuosien varrella yhdistyksen tilaisuuksissa.

Pakan poika 2022 on Juhani Lyytinen

Yhdistyksen 100v-juhlissa Juhani Lyytinen nimettiin Pakan pojaksi pitkäaikaisista ansioistaan jäsenten neuvomisessa omenapuiden hoidossa.

Pakan poika 2021 on Tapani Vinkala

Yhdistyksen hallitus on muistanut Tapani Vinkalaa hänen monivuotisesta työstään yhdistyksen toiminnantarkastajana.

Pakan poika 2020 on Kaarinan VPK

Nummenmäen Pientalot ry:n hallitus on nimennyt tänä poikkeuksellisena vuonna 2020 Pakan pojaksi poikkeuksellisesti, ei henkilöä vaan yhteisön, joka on positiivisesti myötävaikuttanut yhdistyksen toimintaan ja Nummenmäen elämään ja asumiseen.

Kaarinan VPK:n ja Nummenmäen Pientalot ry:n yhteistyö on ollut tiivistä aikojen alusta asti. Yhdistyksemme kokouksia ja koulutustilaisuuksia on pidetty VPK:n tiloissa, ja niissä on vietetty monet iloiset illanistujaiset. VPK on puolestaan kutsunut jäsenemme omiin koulutus- ja infotilaisuuksiinsa.

Kaarinan VPK:n myötävaikutus Nummenmäen elämään ja asumiseen on ollut kiistämätön. Oma, yli 120 vuotta sitten perustettu vapaaehtoinen palokunta oli vahingon sattuessa palopaikalla hetkessä, kun Turun puolelta lähteneet sammuttajat vielä etsiskelivät oikeaa osoitetta.

Kaarinan VPK:n panos Nummenpakan huvielämään on aikojen saatossa ollut merkittävä. Myöhempinä vuosina vetovastuu tilaisuuksien järjestämisestä on siirtynyt Pakan muille toimijoille. Kaarinan Vapaaehtoinen Palokunta on kuitenkin aina kutsun kuuluessa porhaltanut pillit soiden paikalle ja ollut erityisesti nuoremman juhlaväen jakamattoman huomion kohteena.

Kaarinan Vapaaehtoinen Palokunta on totisesti huomionosoituksemme arvoinen!

Huomionosoitusta vastaanottamassa olivat palokunnan päällikkö Pekka Koskinen ja VPK:n hallituksen puheenjohtaja Jari Hyötilä.

Pakan poika 2019 on Kauko Kaskinen

Yhdistyksen syyskokouksessa ojennettiin kunniakirja Kauko Kaskiselle Nummenpakan hyväksi tehdystä työstä. Hän on ajanut monia vuosia bussia yhdistyksen kesäretkillä.

Yleisötilaisuus 22.10.2018 ja Pakan poika 2018

Nummenmäen ja Itäharjun omakotiyhdistysten yleisötilaisuus keräsi alueen asukkaita kuulemaan ajankohtaisia asioita alueen liikennejärjestelyistä

T-talon salissa oli jälleen runsaasti kuulijoita 22.10.2018, kun Turun kaupungin liikennesuunnittelu ja Föli jalkautuivat alueelle. Meille jo tutuksi tullut liikenne­suunnitteluinsinööri Eero Paavola alusti kertomalla, mitkä tekijät vaikuttivat siihen, että Nummen ja Itäharjun läpiajoliikenne sai nykyiset mittasuhteensa. Kymmenessä vuodessa nimenomaan Karjakadun liikenne on noussut kolman­neksen ja on nyt noin 4 000 ajoneuvoa vuorokaudessa. Hidasteet kadulla eivät toimineet halutulla tavalla, ja nyt Paavola totesikin, että rakenteelliset esteet ovat kova ratkaisu, mutta ainoa keino rajoittaa liikennemäärää.

Toisena aiheena kuultiin suunnittelupäällikkö Lauri Jorasmaan kertomana Fölin uusista tuulista. Hän esitteli suunnitelmat runko- ja kehärunkolinjastoista, jotka toteutetaan vuonna 2020, mikäli kauppatorin rakentaminen valmistuu aikataulussa. Jo vuonna 2009 on päätetty runkolinjoista, jotka takaavat nopeat yhteydet ja helpon liikkumisen matkustajille.

Lisäksi Nummenmäen pientalot ry. jakoi vuosittaisen tunnustuspalkintonsa: Pakan poika 2018 on yhdistyksen pitkäaikainen puheenjohtaja Jukka Tuohi.
pakanpoika2018