Tervetuloa Liedon Omakotiyhdistys LOY ry:n sivuille.
Lounais-Suomen jätehuoltolautakunta on 18 kunnan valtuutuksella viranomaisvaltuuksilla toimiva elin.
Jätehuoltolautakunnassa on jälleen tulossa vireille mm. Liedon kuntaa koskeva polttokelpoisen yhdyskuntajätteen keräysjärjestelmän muuttaminen kunnan määräämäksi, eli tällä hetkellä voimassa oleva kuljetusjärjestelmä, jossa kiinteistön omistajan/haltijan itse valitsema kuljetusyritys on tyhjentänyt hänen jäteastiansa, niin lautakunnassa on nyt vireillä siirtyminen keskitettyyn, kunnan hoitamaan jätteenkuljetusjärjestelmään polttokelpoisen jätteen osalta? Tällöin LSJH kilpailuttaisi kuljetukset keskitetysti, eikä kiinteistö voisi enää vaikuttaa siihen, kuka tai mikä yhtiö jäteastian tyhjentään.

Lounais-Suomen jätehuoltolautakunta on julkaissut asiasta kuulutuksen 10.3. ja pyytänyt niitä, joita asia koskee ja haluavat antaa lausunnon/mielipiteensä, kumpaa jätteenkuljetusjärjestelmää mielipiteen antaja suosii?
Mielipiteen voi lähettää Lounais-Suomen jätehuoltolautakunnalle viimeistään 19.4. mennessä postitse tai sähköpostilla jätehuoltolautakunta@turku.fi  Otsikossa on mainittava "Mielipide jätteenkuljetusjärjestelmästä".

Liedon kaupungin päättäjät ovat antaneet lausunnon sen puolesta, että nykyinen, kiinteistön omistajan/haltijan itse valitsema yritys tyhjentää kiinteistön polttokelpoisen jätteen astian.

Tähän samaan lopputulokseen on päätynyt myös Liedon Omakotiyhdistys LOY ry:n hallitus ja on toimittanut mielipiteensä LSJH:lle. Kannatamme toistaiseksi kiinteistön omistajan/haltijan omaa jäteyrityksen valintaoikeutta.

Lisätietoja voit katsoa Lounais-Suomen jätehuoltolautakunnan verkkosivuilta "kuulutukset"