Tervetuloa Liedon Omakotiyhdistys LOY ry:n sivuille.
LIETO, SUOMEN PIENTALOMYÖNTEISIN KUNTA 2021!
Suomen Omakotiliitto, Pientaloteollisuus PTT ry ja Hirsitaloteollisuus ovat vuosittain valinneet jäsenkunnan edotusten perusteella Suomen Pientalomyönteisimmän kunnan. Tänä vuonna kunniamaininta myönnettiin jo viidettä kertaa. Uutuutena palkittiin kuntia kahdessa kategoriassa alle ja yli 50 000 asukkaan kunnat.

Lieto sai kunniamaininnan alle 50 000 asukkaan kuntana.  Liedon osalta perusteluina olivat mm. että pientalotontteja on kunnassa saatavana riittävästi, asukkaan kustannustaso on pysynyt kohtuullisena mm. kunnallisveron ja kiinteistöveron osalta. Myös muut pientaloasukkaan kustannukset, joihin kunta pystyy vaikuttamaan, ovat kohtuulliset ja viimeisessä kustannustutkimuksessa Liedon asema oli vertailussa kuntien kesken parantunut.  Erityisesti mainittiin Liedon Rakennusvalvonnan palveleva asenne ja joustavuus.

Alla kuva palkitsemistilaisuudesta Liedon kunnantalolla 11.5.2021.
Palkinnon vastaanottivat kunnanjohtaja Esko Poikela, sekä kunnanvaltuuston puheenjohtaja Minna Ylikännö sekä kunnanhallituksen puheenjohtaja Mari Mikkola.
Palkinnon luovuttivat: Omakotiliiton puheenjohtaja Ari Rehnfors, hallituksen varapuheenjohtaja Harri Nurmi ja Pientaloteollisuus PTT ry johtaja Kimmo Rautiainen.