Laiturinkansi on saatu uusittua.
Onneksi  saatiin hankittua kansilautaa sopivaan hintaan.
Talkooväki uurastanut kovasti laiturin rakentamisessa.
Oli haasteellista rakentaa vanhan tilalle joka kesti 20 vuotta
Kaiteet,penkit ja reunalaudat vielä puutuvat ne on tarkoitus saada tehtyä syksyn aikana.

Laiturin kansi on purettu. Nyt tarvis saada jostain runkopalkkeja että saadaan  laituri kasattua. Löytyykö joltakin kylästettyä lankkua joka joutas ja sopisi tähän laituriin.

Aktivoituva asukasyhdistys

Eräänä Tolkislandetin asukasyhdistyksen lähiajan tavoitteena on aktivoida yhdistyksen toimintaa sekä yhteisöllisyyttä kehittävien vapaa-ajan toimien että viestinnän keinoin.

Asukasyhdistyksen tiedotustoimintaa kehittäväksi toimenpiteeksi on pohdittu alueellisen Facebook-sivun suunnittelua ja käynnistämistä. Tämän aiheen edistymisistä tullaan tulevaisuudessa uutisoimaan asukasyhdistyksen sivuilla, joille pääsee kirjautumaan Omakotiliiton (omakotiliitto.fi) verkkosivuilla sijaitsevan yhdistyslinkin kautta.

Ilkivaltaa yhdistyksen rantatuvalla

Tolkislandetin asukasyhdistyksen omistama rantatupa joutui viime viikonloppuna ilkivallan kohteeksi.

Skallholmenin niemekkeen päässä oleva tupa on lähitaloissa asuvien katseilta suojassa, joka yksittäisenä seikkana suojaa ilkivallan tekijöitä tapahtumahetken aikaiselta näkyvyydeltä.

- Rantatuvan terassin valokatetta on rikottu lyömällä katetta ilmeisesti jonkinlaisella seipäällä katteen alapuolelta, luonnehtii aiheesta yhdistyksen puheenjohtaja Kai Helpiö.

Sauna, Tolkkinen 1

Ilkivallasta aiheutuneet vahingot nousevat Helpiön mukaan noin 1000 euron suuruisiksi, joten tihutyön selvittämisessä on ryhdytty lisätoimiin.

- Koska asukasyhdistyksen omaisuutta on tuhottu ilkivallalla, niin olemme tehneet asiasta rikosilmoituksen, mutta otamme vastaan myös yksittäisiä silminnäkijähavaintoja ja vinkkejä tapauksen selvittämiseksi.

Sauna, Tolkkinen 2

Helpiö kertoo Tolkislandetin asukasyhdistyksen hallituksen käsitelleen asiaa viimeisimmässä kokouksessaan.

- Ilkivalta erityisesti ranta-alueella on huolestuttavaa. Tästä syystä toivomme kaikkia alueen asukkaita ilmoittamaan asukasyhdistyksen suuntaan alueella havaituista poikkeavuuksista yhteisen omaisuuden ehjänä säilymisen puolesta.

Katos on uusittu. Alueelle on asennettu kameravalvonta.

Kirppis-Loppis!

TolkisTaloKirppis
TolkiHusLoppis

TOLKKISTEN TALOLLA KIRPPIS
17.4.2019 KLO 12-14.00
Buffet kahvia Munkkeja  Grillimakkaraa.
Pöytävaraukset 15 € 2.4 mennessä

anita.spring@pp.inet.fi

Tietoa alueeltamme ja alueestamme

Muutimme Tolkkisiin noin kaksi vuotta sitten, joten asukasyhdistys tarjoaa mainion mahdollisuuden tehdä tuttavuutta sekä alueen, ihmisten että ilmiöiden osalta. Kiinnostavia aiheita ovat tietenkin ihmisten haastattelut ja kuvaukset, alueen historia, alueella tapahtuvat asiat uutisten muodossa, uudet tolkkislaiset jne.

Sinua kiinnostavista aiheista pyydän ystävällisesti ottamaan yhteyttä suoraan suuntaani lähettämällä sähköpostia osoitteeseen jari.hemmila@viestintamanna.fi.

Keväällä voi lisätä liikuntaa

Tänäänkin päivän on taas pidentynyt muutamalla minuutilla, ja Tolkislandetin maisemissa sen voi havaita esimerkiksi ihmisten ulkoliikuntainnostuksen lisääntymisenä. Monet hiihtävät talvella ja toiset valitsevat kuntosalin, mutta keväällä ja varsinkin kesällä monivivahteinen luonto tarjoaa upeita elämyksiä sekä sekä mielen virkistämiseen että kehon kunnostamiseen.

Aamukuva

Mutta miltä Tolkislandetin asukasyhdistyksen jäsenistä tuntuisikaan käynnistää kevätkausi oman, ehkäpä hieman leikkimielisellä tavalla, liikuntaryhmän avulla. Käytännössä tämä tarkoittaisi sitä, että ryhmä kokoontuisi viikon aikana 1-2 kertaa kävelemään, hölkkäämään, venyttelemään tai esimerkiksi pelaamaan jalkapalloa. Toiminta voitaisiin käynnistää viimeistään huhtikuussa, ja lisäksi liikuntaryhmä tarjoaisi alueen asukkaille mainion tavan tutustua toisiinsa.

Tästä aiheesta pyydän ottamaan yhteyttä soittamalla numeroon 040-152 6000 tai lähettämällä sähköpostia jari.hemmila@viestintamanna.fi.

Asukasyhdistyksen aktivointia

Tolkislandetin asukasyhdistyksen merkitys sekä alueensa edunvalvojana että alueen ihmisten ja asioiden yhdistäjänä on kiistaton. Asukasyhdistysten suuri haaste kohdentuu muutaman sanan mittaiseen kysymykseen siitä, miten saada ihmiset mukaan toimintaan.
Satamakuva

Jossain määrin itsestään selvyytenä pidetään ajatusta siitä, että yhdistyksissä tehdään talkoita. Tämä sanoisiko vanha viisaus pitää edelleen paikkansa, mutta talkoiden lisäksi yhdistykseen kuuluville kuuluu myös oikeus nauttia talkootyön hedelmistä.

Tässä suhteessa keväällä käynnistyvän jäsenhankintakampanjan tulisi osoittaa uusille jäsenille asukasyhdistyksen tärkeys kaikkien yhteiseksi hyväksi.

Teiden talvikunnossapito on haasteellista

Talven tuloa saatiin odotella aina tammikuulle saakka, mutta sieltä se sitten taas. Muutamien viikkojen ajan lunta satoikin niin sanotusti kaatamalla, ja tämän ovat saaneet kokea myös Tolkislandetin asukasyhdistyksen jäsenet.
Ei talvikunnossapitoa

YLEn uutinen tiehuollon haasteista