Tervetuloa Lapuan Omakotiyhdistyksen kotisivuille!

Yhdistyksen tarkoituksena on koota yhteen alueemme pientalo- ja vapaa-ajan asukkaat. Yhdessä voimme vaikuttaa paikallisesti mm. kaavoitukseen, ympäristöön, turvallisuuteen sekä asumisviihtyvyyteen. Tehdään meidän kunnasta paras mahdollinen paikka asua!

Edunvalvonnan lisäksi yhdistys voi järjestää myös paikallista toimintaa kuten luentoja asumisen asioista, kasvinvaihtopäiviä, kylätapahtumia, yms. Ota yhteyttä ja kerro, minkälaista toimintaa sinä kaipaisit alueellemme! Yhdistyksestä löytyy aina samanhenkisiä ystäviä, joten sinun on myös helppo toteuttaa itseäsi yhdistyksen kautta.

Yhdistyksemme kuuluu Omakotiliittoon

Omakotiliiton kautta, yhdessä muiden paikallisyhdistysten kanssa, voimme vaikuttaa valtakunnallisesti asumisen asioihin. Liitto ajaa pientaloasujien sekä mökkiläisen asioita erilaisissa työryhmissä sekä lausuntojen ja lakialoitteiden kautta. Liitto haluaa edistää pientalovaltaista asumistapaa ja tuoda suomalaiseen asumispolitiikkaan lisää todellisia vaihtoehtoja. Liiton tavoitteena on kohottaa omakotiasumisen arvostusta valtakunnallisessa ja kunnallisessa päätöksenteossa sekä linjauksissa. Lue lisää liiton teemoista! Mitä enemmän meitä jäseniä on, sen paremmin meitä kuunnellaan!

Liiton kautta saat neuvoja ja hyötytietoa sekä rahanarvoisia etuja. Lue lisää jäsenyyden hyödyistä.

Liity nyt ja ota edut itsellesi!

Lapuan 5 000 pientaloa tarvitsevat vakuuttavan viestinviejän kunnan päättäjille. Tule mukaan toimintaan. Pidetään yhdessä leirinuotio lämpimänä, jonka ympärille pientaloasukkaat voivat kokoontuvat yhteisten asioiden äärelle.

Omakotiyhdistyksessä voit tehdä juuri niitä asioita, joita haluat. Ja voit tehdä juuri niin paljon kuin haluat. Pääset tekemään hyvää ja toiminnastasi kiittää koko ympäristö. Yhdistyksessämme voit valita innostuksen kohteesi mm. kuntavaikuttamisen, viestinnän ja tapahtumien järjestämisen parista tai muista mielenkiinnon kohteistasi. Kokemusta et tarvitse, vain kiinnostusta ja innostusta yhteisiä asioita kohtaan.

Tule tarinoimaan kanssamme maanantaina 13.5.2024 kello 18:00 ABC Lapua liikenneaseman kabinettiin, osoite Latojantie 9, 62100 Lapua ja huomaat, että voit löytää hauskan ja hyödyllisen harrastuksen omakotiyhdistystoiminnasta.

Lisätietoja Omakotiliiton järjestöpäällikkö Sami Toivaselta, 040 847 4440 tai sami.toivanen@omakotiliitto.fi tai yhdistyksen rahastonhoitaja Marja Saariselta, p. 0500 745 632, marjasaarinen69@gmail.com

Pidämme samalla myös Lapuan Omakoti- ja rivitaloyhdistys ry:n kevätkokouksen.
Päivitetään samalla säännöt tähän päivään sopivammiksi ja lähdetään yhdessä rakentamaan uutta toimintaan yhdistykselle.

Tilaisuus on avoin kaikille kiinnostuneille, joten kutsu ystävät sekä kylänmiehet ja -naiset myös kuulolle.

Jos haluat osallistua etänä Teams:n välityksellä, niin ilmoita siitä Samille.

Terveisin,
Lapuan Omakoti- ja rivitaloyhdistys ry