Koillis-Helsingin Omakotiyhdistys ry

OmaStadi on Helsingin tapa toteuttaa osallistuvaa budjetointia. Helsinki käyttää 8,8 miljoonaa euroa kaupunkilaisten ideoiden toteuttamiseen. Ideoista kehitetään yhdessä ehdotuksia, joista kaupunkilaiset äänestävät ja kaupunki toteuttaa eniten ääniä saaneet ehdotukset.

OmaStadi-äänestys on nyt käynnissä 6.–28.10. Äänestää saavat kaikki vähintään 12-vuotiaat. Oma alueemme on Koillinen ja sen budjetti, mistä saa äänestää, on yli miljoona euroa. Viime OmaStadi kierroksella 2018–2019 Puistola-Heikinlaaksosta ei mennyt läpi yhtään ehdotusta, mutta summakin oli silloin paljon pienempi. Silloin läpi meni kuusi ehdotusta Koillisesta. Kaikkiaan Koillisessa oli tehty 33 ehdotusta, ja lähin Puistolan ehdotus oli tulossijalla 8.

Tällä kertaa Koillisen alueelle on tehty 43 OmaStadi -ehdotusta. Jotkut niistä menevät läpi, mikseivät sitten Puistolan-Heikinlaakson tai Suutarilan-Siltamäen alueen ehdotukset.

Tutustukaa ja äänestäkää!  https://omastadi.hel.fi/

Puistola-Heikinlaakson alueen ehdotukset

Vehreä, viihtyisä, siisti ja turvallinen Puistola kaikille meille asukkaille, 150 000 €

Koillisen lähiluonnon puolesta, kukkaniittyjä ja lammikoita täynnä elämää, 156.000 €

Lähiliikuntamahdollisuuksien ja ulko-oleskelutilojen parantaminen lapsille ja nuorille, Puistolassa 150 000 €

Mehiläistarhausta ja hunajantuotantoa Nummisuutarin viljelypalstojen lähellä, 35 000 €

Suutarila- Siltamäen alueen ehdotukset

Kesäkanoja leikkipuisto Linnunrataan 153 000€

Pumptrack rata ja nuorisopuisto Siltamäkeen 450 000 €

Yhteisöllinen piha päiväkoti Vaskiniittyyn ja Leikkipuisto Kesannon pihapiirin kunnostaminen ja monipuolistaminen,  400 000 €

Koillis-Helsingin Omakotiyhdistys kaipaa sukupolvenvaihdosta

Omakotiyhdistykset tekevät tärkeää työtä omakoti- ja pientaloasukkaiden hyväksi. Tammikuun alussa 2020 Suutarilan ja Puistolan Omakotiyhdistykset yhdistyivät Koillis-Helsingin Omakotiyhdistykseksi ja jäseniä on tällä hetkellä lähes 1000.

Molemmissa omakotiyhdistyksissä, Puistolassa ja Suutarilassa, on ollut monenlaista vireää toimintaa. Toivomme nyt lisää aktiivisia henkilöitä hallitukseen ja päättämään mitkä toiminnat olisivat tulevaisuudessa yhdistykselle kaikkein tärkeimpiä. Yhdistystoiminta on harrastus, joka luo yhteyksiä ja tarjoaa mielekästä tekemistä oman asuinalueen hyväksi. Omakotiyhdistykset tekevät myös tärkeää edunvalvontatyötä Helsingin kaupungin suuntaan muun muassa kaavoitusasioissa sekä tarjoavat vaikutusmahdollisuuden Helenin ja muiden suurten yritysten alueellisten suunnitelmien suhteen.

Omakotiliiton jäsenmaksulla saat valtakunnallisen edunvalvonnan hyödyt, neuvontaa, sähköisen huoltokirjan sekä alennuksia ja etuja. Tutustu liiton ajankohtaisiin aiheisiin.

Tervetuloa mukaan toimintaan!

Yhdistyksen tarkoituksena on koota yhteen alueemme pientalo- ja vapaa-ajan asukkaat. Yhdessä voimme vaikuttaa paikallisesti mm. kaavoitukseen, ympäristöön, turvallisuuteen sekä asumisviihtyvyyteen. Tehdään meidän kunnasta paras mahdollinen paikka asua!

Edunvalvonnan lisäksi yhdistys voi järjestää myös paikallista toimintaa kuten luentoja asumisen asioista, kasvinvaihtopäiviä, kylätapahtumia, yms. Ota yhteyttä ja kerro, minkälaista toimintaa sinä kaipaisit alueellemme! Yhdistyksestä löytyy aina samanhenkisiä ystäviä, joten sinun on myös helppo toteuttaa itseäsi yhdistyksen kautta.