Ylä-Savon Omakotiyhdistys ry

Pohjois-Savon piirin jäsenyhdistykset koolla 130 -vuotiaassa Iisalmessa

Iisalmen Omakotiyhdistys sai vieraakseen 25.9.21 pohjoissavolaisia jäsenyhdistyksiä, viettämään jo perinteeksi muodostunutta alueemme yhdistysten tapaamispäivää koulutuksen ja virkistäytymisen merkeissä. Tilaisuus pidettiin historiallisessa ympäristössä Koljonvirran maisemissa. Koljonvirran kartanon puitteet olivat mitä mainioimmat ja päivää vietettiin vuorovaikutteisessa ilmapiirissä, saaden taas vinkkejä toisiltamme toimintamme kehittämiseksi. Tauolla piipahdimme kurkistamaan Koljonvirran taistelupaikoille, jonne meitä johdatti Koljonvirran kartanon isäntä Jamppa Kääriäinen soljuvalla ja värikkäällä kerronnallaan Koljonvirran taisteluista ja tapahtumista.
Tilaisuudessa oli mukana Omakotiliiton järjestöpäällikkö Sami Toivanen vetäen koulutusosuuden, jossa kävimme läpi mm. hallitustyöskentelyn yhteishengestä ja samaan suuntaan toimimisesta; ”Puhalletaan yhteen hiileen” - miten hallitus saadaan toimimaan joukkona yksilöiden sijaan.
Tilaisuuteemme toi tervehdyksen myös juhlivan Iisalmen kaupunginjohtaja Jarmo Ronkainen – hänet ”lakitettiin” Omakotiliiton lippiksellä ja esitettiin toive, että lippis nähtäisiin hänen päässään mahdollisimman usein viestimässä kaupungissa toimivasta aktiivisesta Omakotiyhdistyksestä.
Paikalle oli saapunut aktiiveja P-S piirin 8:sta jäsenyhdistysestä. Kutsun ensi vuoden tapahtumaan esitti Varkaus, jonne lupasimme taas sankoin joukoin osallistua.