Ylä-Savon Omakotiyhdistys ry
IMMO KUUTSA on Vuoden Omakotiasukas 2018

Immo Kuutsa on omalla innostavalla esimerkillään näyttänyt, miten omakotiyhdistykset ja pientaloasukkaat voivat vaikuttaa paitsi oman asuinalueensa myös valtakunnallisiin asioihin.

”Immo Kuutsa on toiminut jo vuosikymmeniä aktiivisesti Omakotiliiton luottamustehtävissä ja luonut vuosien varrella hyvät yhteistyöverkostot eri puolille Suomea. Kuutsa on esimerkiksi tänä vuonna 20 vuotta täyttävän Iisalmen Omakotiyhdistyksen perustaja ja sen ensimmäinen puheenjohtaja. Yhdistys on Pohjois-Savon piirin suurin yhdistys”, Suomen Omakotiliiton puheenjohtaja Ari Rehnfors perustelee valintaa.

Iisalmen Omakotiyhdistys on tarjonnut jäsenilleen omakotitalkkaritoimintaa yli kymmenen vuotta ‒ heti siitä lähtien, kun toiminta tuli mahdolliseksi.

Vuoden 2018 tapahtumia:

Syyskokous 27.9. Ilvolanpirtillä, Riistakatu 21. Illassa saimme opastusta syksyn puutarhatöihin.

Yhdistyksemme 20 -v. juhlaa vietettiin 7.10. Iisalmen kulttuurikeskuksella. Suomen Omakotiliitosta paikalle oli saapunut hallituksen puheenjohtaja Ari Rehnfors sekä toiminnanjohtaja Kaija Savolainen. Juhlassa saimme kuulla yhdistyksen  perustajan Immo Kuutsan ja pitkäaikaisen puheenjohtajan Jukka Ryhäsen  esittämän yhdistyksemme historiikin. Saimme nauttia myös Iinan Kolibrien tanssiesityksistä sekä yhdistyksemme jäsenistä kootun Sokkelikuoron lauluesityksistä. Juhlassa jaettiin tunnustuksia yhdistyksessä pitkään ja ansioituneesti toimineille jäsenille. Tilaisuudessa oli läsnä  n. 130 yhdistyksemme jäsentä.

Energiailta (lämmitysjärjestelmät) pidettiin keskiviikkona 10.10. Luma-keskus Majakassa. Mukana oli asiantuntijoita Kuopion kaupungilta ja Ramboll Finland Oy:ltä, esillä oli myös Savon Voima sekä iisalmelaisia yrityksiä ja yhteistyökumppaneita. Tapahtuma järjestettiin yhteistyössä KierRe -hankkeen kanssa. Tilaisuudessa käytiin vilkasta keskustelua eri lämmitysjärjestelmien soveltuvuudesta erityyppisiin kohteisiin.

Teema-päivää pidettiin Puijon Värissä 15.10. Jäsenet saivat kauppiaalta special-alennuksen ja uudet jäsenet yllätyslahjan.

OMENAPUUARVONTA

Iisalmen Omakotiyhdistyksen omenapuuarvontaan osallistuminen oli tänäkin vuonna runsasta ja 20 omenapuuta löysi uuden kodin. Onnea voittajille!

KÄYTIIN KESÄTEATTEREISSA

Iisalmen Omakotiyhdistyksen kesäretket sunntautuivat kesäteattereihin ja  vetivätkin väkeä mukavasti. Kävimme naapurikaupungissa Kiruvedellä  Eerolan kesäteatterissa katsomassa Kaiken takana on nainen -esitystä ja Kuopion Rauhanlahdessa Pertti -musiikkikomediaa. Viihdyttäviä olivat  molemmat esitykset!

26.5. Iisalmen Omakotiyhdistys oli esillä aurinkoisessa Kirkkopuistossa pidetyn ja suuren suosion saavuttaneen kirppispäivän yhteydessä kertomassa  yhdistyksemme toiminnasta. Jäsenille jaettiin kesäkukkaravinnepurkit ja uusia jäseniä jututettiin ja toivotettiin tervetulleeksi joukkoomme.

Iisalmen Omakotiyhdistyksen kevätkokous pidettiin 12.4. Luma-keskus Majakassa. Tilaisuudessa oli paikalla Kiinteistövälitys Aninkaisen kiinteistövälittäjä Pekka Heikkinen kertomassa ja vastaamassa kiinteistön myyntiin/ostoon liittyviin  kysymyksiin.