Tervetuloa Siilinjärven Seudun Omakotiyhdistyksen kotisivuille!

Yhdistyksen tarkoituksena on koota yhteen alueemme pientalo- sekä vapaa-ajan asukkaat. Yhdessä voimme vaikuttaa paikallisesti mm. kaavoitukseen, ympäristöön, turvallisuuteen sekä asumisviihtyvyyteen.

Edunvalvonnan lisäksi yhdistys voi järjestää myös paikallista toimintaa kuten luentoja asumisen asioista, kasvinvaihtopäiviä, kylätapahtumia, yms. Ota yhteyttä ja kerro, minkälaista toimintaa sinä kaipaisit alueellemme! Yhdistyksestä löytyy aina samanhenkisiä ystäviä, joten sinun on myös helppo toteuttaa itseäsi yhdistyksen kautta.

Jäsenpalveluna talkkari

Yhdistys tarjoaa asumisapua ikääntyneille yhdistyksen jäsenille sekä jäsenille, joiden toimintakyky on alentunut. Lue lisää talkkaripalveluista.

Yhdistyksemme kuuluu Omakotiliittoon

Omakotiliiton kautta, yhdessä muiden paikallisyhdistysten kanssa, voimme vaikuttaa valtakunnallisesti asumisen asioihin. Liitto ajaa pientaloasujien sekä mökkiläisen asioita erilaisissa työryhmissä sekä lausuntojen ja lakialoitteiden kautta. Liitto haluaa edistää pientalovaltaista asumistapaa ja tuoda suomalaiseen asumispolitiikkaan lisää todellisia vaihtoehtoja. Liiton tavoitteena on kohottaa omakotiasumisen arvostusta valtakunnallisessa ja kunnallisessa päätöksenteossa sekä linjauksissa. Lue lisää liiton teemoista! Mitä enemmän meitä jäseniä on, sen paremmin meitä kuunnellaan!

Liiton kautta saat neuvoja ja hyötytietoa sekä rahanarvoisia etuja. Liity nyt ja ota edut itsellesi!

Lue täältä Omakotiliiton sekä Pohjois-Savon piirin jäseneduista!

Haluan liittyä jäseneksi!
Siilinjärven Seudun Omakotiyhdistys

Energia ilta

Apua sähkö-ahistukseen

Tule kuuntelemaan mitä kannattaa tehdä ennen kuin on myöhäistä

Ravintola Old Fox 1.11.2023 klo. 16.45

Tilaisuudessa kahvitarjoilu

Klo 17.00 tilaisuuden avaus. Siilinjärven omakotiyhdistys Jukka Puurunen

Klo 17.15 Savon-Voima Ari Holopainen. Energia ja sen riittävyys

Klo 17.45 Energia neuvoja Mari Turunen. Energian säästö ja energia avustukset.

Klo 18.15 Keskustelua aiheesta.

Tilaa asumisavustaja!

Tarvitsetko apua asumiseen tai pihan siistinä pitoon?

Asumisavustaja auttaa eläkeläisiä ja liikuntakyvyttömiä erilaisissa piha-askareissa. Palkkatuesta johtuen asumisavustajien työsuhteet ovat puolen vuoden mittaisia. Juuri nyt ollaan etsimässä uutta asumisavustajaa. Yhteystiedot lisätään tähän, kun sopiva henkilö on löydetty.

Asumisavustajien käyttö on tarkoitettu vain yhdistyksen jäsenille.
Veloitus on 10 euroa/tunti +matkakorvaus. Ensimmäinen tunti on kokonainen sen jälkeen veloitetaan puolitunneittain.

Maksu on kotitalousvähennyskelpoinen.

Uutisia