Yleinen Pienkiinteistöyhdistys YPY ry

Yleinen Pienkiinteistöyhdistys (YPY) ry on vuonna 1970 perustettu Suomen Omakotiliitto ry:n valtakunnallinen jäsenyhdistys, joka kuuluu Helsingin piiriin.

Yhdistyksen tarkoituksena on puoluepoliitteisesti sitoutumattomana valvoa omakotitalon-, vapaa-ajan asunnon- ja muiden pienten kiinteistöjen omistajien oikeudellisia, taloudellisia ja yhteiskunnallisia etuja sekä edistää, ohjata ja kehittää pientalovaltaista asumismuotoa sekä parantaa asumisviihtyvyyttä.

Yhdistys tukee uusien paikallisten omakotiyhdistysten perustamista ja voi tukea omakotitalkkaritoiminnan käynnistämistä uudella toiminta-alueella lainaamalla rahaa ensimmäisiin palkkoihin.

Yleiseen Pienkiinteistöyhdistykseen voit liittyä asuinpaikastasi riippumatta. Jos alueellasi toimii omakoti- tai kesäasukasyhdistys, kannattaa yleensä liittyä sen jäseneksi, koska yhdistyksellä on mahdollisuus vaikuttaa kunnalliseen päätöksentekoon ja sillä voi olla alennussopimuksia paikallisten yritysten kanssa.

Jos alueellasi ei toimi yhdistystä, saat Omakotiliiton tarjoamat jäsenedut liittymällä YPY:yn.

Jäsenmaksu vuonna 2024 on 27,00 euroa. Jos olet ennestään jäsenenä myös toisessa liittoon kuuluvassa yhdistyksessä, on jäsenmaksusi 17,00 euroa.

Lue lisää jäseneduista.

Tervetuloa jäseneksi!