Simonkylän Omakotiyhdistys
Omakotiyhdistys on julkaissut oheiset historiakävelyreitit, joita alueen asukkaat voivat hyödyntää silloin, kun heille parhaiten sopii.

Kävelyreittejä on alkuvaiheessa 2 kpl sisältäen karttapohjalle piirretyn reittikuvauksen numeroituine historiakohteineen. Lisäksi jokaisesta kohteesta on erillinen selite valokuvineen. Reitit ovat ympyräreittejä ja ehdotetusta lähtöpisteestä huolimatta niihin voi liittyä mistä kohtaa reittiä tahansa.

Reitit ovat kartan ansiosta helppoja seurata ja voit kätevästi yhdistää ne päiväkävelyysi tai koiran ulkoilutukseen. Niiden avulla voit esitellä alueemme rikasta ja monipuolista historiaa myös tutuillesi. Materiaaliin voit tulostaa yhdistyksen nettisivuilta mukaan tai ladata sen päätelaitteellesi.

Huom.: Osa esitellyistä kohteista toimii nykyään asuntoina, joten vältäthän pihapiiriä kävellessäsi.

Historiareitti Nro 1 - Ruskeasanta
Ehdotettu lähtöpiste:    Ristipuron ostoskeskus
Reitin pituus:        Noin 3.2 km
Reitin kesto:        Noin 1 tunti (rauhallinen kävely)
Esiteltyjä historiakohteita: 13 kpl.

Historiareitti Nro 2 - Simonkylä
Ehdotettu lähtöpiste:    Ristipuron ostoskeskus
Reitin pituus:        Noin 4.2 km
Reitin kesto:        Noin 1,5 tuntia (rauhallinen kävely)
Esiteltyjä historiakohteita: 15 kpl.

Vinkki: Jos kiinnostuit alueemme historiasta enemmän, niin lisätietoja löydät mm. yhdistyksen julkaisemasta historiikista Puronvarren tarinoita sekä Helsingin Pitäjä -vuosikirjoista.