Inkoon asumisen asialla

TALKKARITOIMINTA

Toiminnan tarkoituksena on antaa asumisapua ikääntyville ja muille avun tarvitsijoille. Edellytyksenä on jäsenyys yhdistyksessä sekä maksettu jäsenmaksu. Yhdistyksessä toimii 1-3 talkkaria. Tavallisimmat tehtävät ovat olleet erilaiset pihatyöt, kuten ruohon leikkaus ja lumenluonti sekä sisätyöt, kuten siivouksessa avustaminen ja ikkunanpesu.

Mikäli talkkarilla on jotain erityisosaamista, hän voi myös auttaa  esim. antamalla atk-tukea tai tekemällä pienimuotoisia rakennus- ja maalaustöitä. Yhdistys ei kilpaile paikkakunnan yritysten kanssa, sillä emme tarjoa ammattitöitä emmekä suurempia työkokonaisuuksia, ja koska palvelu on kohdistettu vain jäsenistölle.

Talkkaritoiminnassa on myös rajoituksia kuten ettei hän saa työskennellä korkeudessa jossa jalat ovat yli 2 m korkeudella maasta.

Talkkaritoiminnassa työllistetään pitkäaikaistyöttömiä ja toiminta tehdään yhteistyössä ELY- keskuksen kanssa. ELY- keskus maksaa suurimman osan palkasta, lopusta vastaa yhdistys. Toiminnan on tarkoitus olla pitkäaikaistyöttömälle myös ponnahduslauta takaisin työelämään.

Yhdistys veloittaa palvelusta 1.5.2023 alkaen 12 euroa/ tunti + kilometrikorvaukset keskusta-tilaajan koti-keskusta (2024: 0,57 €/km ).  Minimiveloitus on 1 tunti. Talkkarin päivittäinen työaika on 5 tuntia 12 minuuttia klo 9-14.12 välisenä aikana.  Työajoista voidaan joustaa tilaajan ja talkkarin yhteisellä sopimuksella.

Tuntiveloituksesta  ei saa kotitalousvähennystä.

Talkkareista on kova kysyntä, joten talkkari kannattaa varata hyvissä ajoin.

Talkkari 1          puh. 040 680 4888

Talkkari 2          puh. 050 324 2917

Talkkari 3          puh. 040 969 8147

Tilaukset tehdään suoraan talkkareille. Puhelinnumerot säilyvät henkilöiden vaihtuessa. Jos kaikkia kolmea talkkaria ei ole, puhelut on käännetty toisille. Talkkarivastaavan puhelinnumero on 040 969 8424.

HUOM. Talkkaripalveluiden käyttö edellyttää, että jäsenmaksut on maksettu.