Suonenjoen Seudun Omakotiyhdistys
Suonenjoen seudun Omakotiyhdistyksen kesätapahtuman järjestämistä ovat  tukeneet:

TOKMANNI   lahjoittaa  ruokajuomat

POHJOIS-SAVON PELASTUSLAITOS   esittelee lapsille paloautoa

S-MARKET  /SUONENJOKI    JA S-MARKET/RAUTALAMPI  lettutarvikkeet

PAKKASMARJA OY  tarjoaa marjapyreet jälkiruuaksi

SUONENJOEN KAUPUNKI on luvannut avustusta

HANKKIJA OY  on lahjoittanut satumökkitarpeita

RAKENNUSPARI OY  lahjoitti  ja rakensi keppariesteitä

Lisäksi  tuotepalkintoja arpajaisiin ovat lahjoittaneet :

Valkoapila
Suonenjoen kenkäkauppa
K-rauta
Hankkija
Torikahvio
Martinsen
Mestarinkulma
Suonenjoen Apteekki
Keski Company Oy
Sisä-Savon nuohouspalvelu
Suonenjoen kirjakauppa
Suonenjoen Pesula
Yksityisiä lahjoittajia

Lähtöajat  Satumaan kuningas teatteri esitykseen 11.8.24

Lintharjun liikuntakeskuksen pysäkki  klo  12.00
Lempyy noin klo 12.15
Unnukka, Leppävirta  klo 12.45
Kermankosken kesäteatteri n. 13.40

Ajoissa paikalla !
Vauhdista vastaa Rautalammin Auto Oy

Tule   Myrskyluodon maisemiin  11.6. - 13.6.2024 !
Tule   retkelle  Myrskyluodon Maijan maisemiin   ja kesäisiin puutarhamaisemiin !

Monet muistaa Ahvenanmaan karuista rannoista, silokalliosta ja tuhansista saarista. Mutta Ahvenanmaa  tarjoaa myös erilaista nähtävää : upeiden saaristomaisemien  lisäksi  Ahvenanmaalla on  lukuisia puutarhoja ,  käsityöpajoja  ja käsityöputiikkeja. Tällä  matkalla katsomme maisemia myös puutarha- ja käsityöystävien  silmin.

Eka matkapäivä  ti 11.6. lähtien Leppävirralta Suonenjoen kautta vie meidät jo matkalla kotimaan kohteeseen Riihimäen Lasimuseoon, jossa  mm. tuttujen taiteiljoiden Kaj Frankin  ja Timo Sarpanevan taiteellinen elämänkaari esittäytyy.  Mahdollisuus   käydä myös vieressä olevassa metsästys-museossa.  Majoitumme Turussa Baltic Princessiin kahden hengen B-hytteihin. Voit nauttia laivan buffeesta   ( omakustanteisesti 41 e)  tai tanssia aamuun asti  tai vain katsella merta ihan hiljaa. Ohjelma vapaa.Toinen matkapäivä ke 12.6. Aamiainen laivalla nauttien merimaisemista ja ehkä ostoksista. Saavumme Maarianhaminaan klo 13.35  ja  opas on meitä vastassa  vieden meidät  lounaalle Smakby- ravintolaan kuuluisan tv-kokin Micken lihapullille. Niitä jokaisen ahvenanmaan reissaajan on maistettava! Lounaan jälkeen opas vie meidät Jan Karlsgårdeniin  ja Kastelholman linnan historiallisiin maisemiin. Kierroksen jälkeen opastettu kierros  yksityispuutarhaan. Majoittuminen hotelli Adloniin 2- hh, jossa ilta ohjelma vapaa. Hotellissa  kaksi saunaa, sisäuima-allas sekä pizzeria ja sporttibaari. Lisämaksusta näköala merelle. Kolmas matkapäivä ke 13.6. Hotelli aamiainen ja huoneiden luovutus.  Omatoiminen tutustuminen Merikorttelin Salt-myymälään, jossa mm. paikallisia käsitöitä. Lähdemme kohti Långnesia vieraillen matkalla tutustumassa Sense- matkailupuutarhaan.    Upouusi Finnlinesin  laiva Finncanobus  lähtee kohti Naantalia klo 15.45.  Laivalla buffee ruokailu, matka kansipaikoin.  Naantalissa klo

20.10, kotimatka   yötä myöten samoja hiilijalanjälkiä.  Vauhdista vastaa Soisalon tilausliikenne Oy.

Matka  on avoin kaikille.

Tämän elämyksellisen matkan hinta on 339 e/hlö sisältää  kyydit, ohjelman ruokailut, majoitukset ja opastukset sekä laivojen lisämaksut sekä lasimuseon. Paikat täytetään ilm. järjestyksessä.

Sitovat ilmoittautumiset  ja lisät.  reissulle viim. 26.4.menn. sydansavo@gmail.com  tai  tekstarilla 040-5468669/Tuula

Vuokrattavissa   :Juhlateltta     3 x 6 m     ikkunalliset seinät,   vuokra  100 e/vrk
                              Pop-up teltat   2  kpl  koko 3x3    vuokra   25 e /kpl/vrk

Lisätietoja Tarja Laine  puh.   040 5438780

Omakotiyhdistykseltä saat lainaan :  monitoimioksaleikkuri  teleskooppivarrella  ja/tai  pensasleikkuri !  Kysy lisää !

Suonenjoen Omakotiyhdistys ry -  Mukana elämässä                                                                                                                                                  TULE MUKAAN OMAKOTITOIMINTAAN!

Paikallisen omakotiyhdistyksen hallitus/toimikunta hakee lisää/uusia jäseniä!

Yhdistystoiminta on juuri sitä, miksi sinä sen teet! Tulet toimintaan omien voimavarojesi mukaan. Tapahtumien/tilaisuuksien/retkien järjestelyä, kokouskahvitteluja, jäsenetuneuvotteluja, yhteydenpitoa päättäjiin.. Tilintarkastajia, kirjanpitäjää, sihteereitä ja varajäseniäkin tarvitaan! Jos osaat yhtään nettiä käyttää, niin jäsenrekisterin hoito ja yhdistyksen nettisivujen päivitys voi olla sinun hommiasi.

Mitä Sinä haluat omakotiyhdistykseltä? Tule tekemään siitä totta!

Haluatteko paremman katuvalaistuksen, töyssyjä tielle tai leikkipuistoon uudet kalusteet, tai muuta vastaavaa? Haittaako lentomelu, onko kaavoituspuolella ongelmia? Ollaanko koulu lakkauttamassa? Kun takanasi on kokonainen yhdistys kuuntelevat päättäjätkin paremmin.

Haluatko auttaa vanhuksia tai tarvitsetko itse apua? Tule mukaan järjestämään omakotitalkkaritoimintaa! Toiminnan tarkoituksena on mahdollistaa ikääntyvien asuminen omassa kodissaan mahdollisimman pitkään.

Tule verkostoitumaan!

Yhteisöllisyys on päivän sana. Nykyään asutaan niin eristäytyneesti, ettei naapureita välttämättä tunneta edes sukunimeltä! Tule mukaan yhdistystoimintaan ja tutustu uusiin ihmisiin!

Tekemisen intoa olisi, mutta ei oikein paikkaa, missä toteuttaa itseään?

Omakotiyhdistys voi oikeasti olla se henkireikä, joka elämääsi tarvitset. Voit järjestää yhdistyksen kesken vaikka viikoittaisia sauvakävelykierroksia, saada puutarhanhoitoon intoa järjestämällä puutarhakilpailuja, voit järjestää lapsille talviriehan ja vanhuksille vaikka atk-koulutusta tai vetää ompeluseuraa. Erilaiset messumatkat ovat myös järjestöväen suosiossa. Kaikki on Sinusta kiinni!

Olisiko sinusta jopa puheenjohtajaksi?

Hyvä puheenjohtaja on yhdistykselle elintärkeä; hän on moottori, jonka ympärillä koko yhdistys pyörii. Olisiko sinusta johtajaksi? Oletko avoin ja helposti lähestyttävä, tulet toimeen hyvinkin erilaisten ihmisten kanssa, olet aikaansaava ja hyvä motivoimaan muita? Yleensä puheenjohtajan pallille ei ole tunkua, sillä tehtävää pelätään, mutta kun ympärilläsi on hyvä ja aktiivinen hallitus ja muu yhdistysväki, et ole tekemässä hommia yksin! Rohkeasti ehdolle vaan !

Vuokrattavissa :

Monitoimileikkuri, oksasaha  ja rännien puhdistusharja   teleskooppivarrella   jäsenhintaan  5 e/vrk.
Varaukset   050-5314471/tuula.