Kaskikuusen Omakotiyhdistys

Kevätkokous 2021

Yhdistyksen kevätkokous pidetään maanantaina 26.4.2021 Lapinlahden kunnantalolla Valtuustosalissa klo18.00. Kokoukseen voi osallistua paikanpäällä (10hlö) tai etäyhteydellä kotisohvaltasi (linkki kokoukseen lähetetään s-postiisi). Pyydämme ilmoittautumaan etukäteen Anastasialle anastasia.mononen(a)outlook.com tai puh.0503517667 arkisin klo15.00-18.00 perjantaihin 23.4. mennessä.

KEVÄT- ja SYYSKOKOUS

Pidämme tänä vuonna kevät- ja syyskokouksen samana iltana 15.10. klo 18.00 Lapinlahden kunnantalolla.

Mukana ympäristösihteeri Helena Tukiainen. Laita päivämäärä kalenteriisi ja tule paikalle!

Toiminta vuonna 2020

Kaskikuusen omakotiyhdistyksen toiminnan teemana on kotitalousjätteiden keräyksen, lajittelun ja kierrätyksen edistäminen.

Suunnitelmissamme on järjestää kierrätystapahtuma, jossa on avoin kirpputori sekä tietoa muovijätteiden oikeasta lajittelusta ja kompostointineuvontaa. Suoniemen jätteenkeräyspiste on myös avoinna ko.päivänä vastaanottamaan ongelmajätteitä.

Syksymmällä keskitymme erityisesti kompostointiin ja sen tuomiin etuihin. Kannustamme ihmisiä kompostoimaan bio- ja puutarhajätteitä tarjoamalla aiheesta neuvontaa ja "kompostorikummi"-palvelua jäsenillemme.

TOIMINTAKERTOMUS VUODELTA 2017
Yleistä
Yhdistys on perustettu v. 2009 ja se on Suomen Omakotiliitto ry:n valtakunnallinen jäsenyhdistys, joka kuuluu Pohjois-Savon piiriin. Yhdistyksen toiminta-alueena on Lapinlahden kunta. Yhdistyksen tarkoituksena on puoluepoliittisesti sitoutumattomana ajaa alueensa omakotitalojen ja vapaa-ajan asuntojen asukkaiden etuja sekä edistää, ohjata ja kehittää pientalovaltaista asumismuotoa ja parantaa asumisviihtyvyyttä.

Hallinto
Yhdistyksen hallitus vuonna 2017:
Matti Katainen, puheenjohtaja
Juhani Hirvonen, varapuheenjohtaja
Hannu Puurunen, sihteeri
Juhani Hirvonen, rahastonhoitaja
Taina Turunen, jäsenasiat ja nettisivuvastaava
Minna Riikonen
Seppo Riekkinen.

Toiminnantarkastajana toimi Lapinlahden Tili Oy/Heikki Ollikainen, varalla Ritva Venäläinen ja Erkki Lipponen.

Kokoukset
Sääntömääräiset kokoukset:
Vuosikokous 31.3.2017 kunnantalo, Lapinlahti
Syyskokous 16.11.2015 kunnantalo, Lapinlahti.
Hallitus kokoontui viisi kertaa:
- järjestäytymiskokous 29.11.2016
- muut kokoukset: 7.2., 25.4., 11.10. ja 3.11.2017.

Jäsenistö
Vuoden 2017 lopussa Kaskikuusen Omakotiyhdistyksessä oli 82 jäsentä.
Yhdistyksen jäsenmaksu vuonna 2017 oli 25 euroa.

Toiminta
· Vuosikokouksen yhteydessä 31.3.2017 Lapinlahden kunnantalolla pidimme yleisötilaisuuden, jonka teemana oli aurinkoenergian hyödyntäminen omakotitaloissa. Asiasta alusti Savon Voima Oy:n edustajana
liiketoimintapäällikkö Antti Martikainen.
· Syyskokouksen yhteydessä 16.11.2017 pidimme yleisötilaisuuden teemalla Oletko myymässä tai ostamassa
omakotitaloa, alustajina Harri Laitinen / Lapinlahden Kiinteistönvälitys LKV ja Tiina Tanskanen / Insinööritoimisto Rak-Fix Oy.
· Yhdistyksemme antoi 23.3.2017 lausunnon Lapinlahden kunnalle Lapinlahden kirkonkylän osayleiskaavan
päivittämisen kaavaluonnoksesta.
· Vuoden aikana lähetettiin kaksi jäsenkirjettä.

Kaskikuusen Omakotiyhdistys ry:n hallitus