Tervetuloa Kontiolahden Omakotiyhdistyksen kotisivuille!

Kontiolahden Omakotiyhdistys ry on Suomen Omakotiliitto ry:n jäsenyhdistys. Yhdistys on perustettu vuonna 1997 ja se on puoluepoliittisesti sitoutumaton omakoti-ja pientalo-asukkaiden sekä vapaa-ajan asunnon omistajien edunvalvonta ja palvelujärjestö.

Jäseniä meillä on jo yli 900! Liity sinäkin mukaan ja ota edut itsellesi!

Klikkaa ja lataa pdf

Kontiolahden Omakotiyhdistys ry Tiedote 1/23

Oikein hyvää alkanutta vuotta kaikille jäsenillemme.

Syyskokouksessa valittiin uusia jäseniä hallitukseen erovuoroisten tilalle.

puheenjohtaja Marja Jelekäinen

marja.jelekainen@hotmail.com

varapuheenjohtaja Pentti Saarelainen

penttisaar2@gmail.com

050 520 2036

jäsenet Reija Hirvonen

Taisa Peltonen

Anna-Liisa Riihiilä

Asko Väätäinen

Yhdistyksen sähköposti kontiolahti@omakotiliitto.fi

Omakotitalkkari Omakotitalkkarina jatkaa tänäkin vuonna Hannu Piiroinen. Hannu aloittaa työt 1.5.2023 ja sen jälkeen Hannun voi varata töihin numerosta 044 333 9111.

Talkkarin palkkaukseen emme saa mistään palkkatukea eli maksamme yhdistyksen varoista talkkarin palkan sivukuluineen. Tämän takia olemme joutuneet nostamaan talkkarityön tuntihintaa. Vuonna 2023 hinta on 15.00 euroa/tunti ja matkat verottajan ohjeen mukaan (0,53 e/km). Työ on kotitalousvähennyskelpoista. Esim. nurmikon leikkauksesta omavastuun jälkeen kotitalousvähennys on 60 % (hinnaksi jää 6,00 e/h).

Toiminta Varaa nyt puutarhaharrastajan unelmareissu!

(Toteutamme tämän reissun yhteistyössä Samimatkat Oy kanssa.)

Ideaa ja inspiraatiota puutarhaan Strömsön kulmilta upeista  puutarhakohteista 01.07. - 02.07.2023

Puutarhamatka Strömsö, Vaasaan ja Pietarsaareen. Länsirannikon monipuoliset taimistot ja puutarhakohteet kutsuvat. Tarjolla on melkoinen kattaus puutarhatykitystä heinäkuiseen viikonloppuun innokkaiden puutarhaharrastajien seurassa. Mukavia kohtaamisia, puutarhaharrastusta eri kanteilta avartavia esittelyjä sekä mielentoista kokemusten vaihtoa onnistumisen iloista. Kaksi kaunista yksityispuutarhahelmeä, ikoninen Strömsö, Pietarsaaren koulupuisto, Aspegrenin puutarha sekä kaksi todella monipuolista puutarhamyymälää. Lähes kaikissa kohteissa meillä on opastus. Majapaikkamme lähellä olevaa Pietarsaaren koulupuistoa suosittelemme omatoimiseksi iltakävelykohteeksi.

Ylä-Karjalan Omakotiyhdistys ry:n ja Kontiolahden Omakotiyhdistys ry:n jäsenille hinta on 297 euroa / henkilö. Tarkistamme jäsenyyden. Yhdistyksille on varattu 20 paikkaa 31.3. saakka! Tällä hetkellä vain 10 paikkaa Ylä-Karjalan ja 10 paikkaa Kontiolahden Omakotiyhdistyksen jäsenille vapaana. Nyt kannattaa tehdä varaus.

Lisätietoa sekä ilmoittautumiset:

Paikkoja on rajoitetusti ja alennushinta on voimassa vain 31.3. saakka, joten kannattaa ilmoittautua pikaisesti.

Muusta toiminnasta ilmoitamme myöhemmin, heti kun päivämäärät ovat vahvistuneet.

Jos teillä ilmenee kysyttävää tai toivomuksia toimintaamme, soitelkaa tai lähettäkää sähköpostia.

Terveisin

Kontiolahden Omakotiyhdistyksen hallitus

Haluan liittyä jäseneksi!
Kontiolahden Omakotiyhdistys

Miksi Omakotiyhdistys?

Yhdistyksen tarkoituksena on koota yhteen alueemme pientalo- ja vapaa-ajan asukkaat. Yhdessä voimme vaikuttaa paikallisesti mm. kaavoitukseen, ympäristöön, turvallisuuteen sekä asumisviihtyvyyteen. Tehdään meidän kunnasta paras mahdollinen paikka asua!

Edunvalvonnan lisäksi yhdistys voi järjestää myös paikallista toimintaa kuten luentoja asumisen asioista, kasvinvaihtopäiviä, kylätapahtumia, yms. Ota yhteyttä ja kerro, minkälaista toimintaa sinä kaipaisit alueellemme! Yhdistyksestä löytyy aina samanhenkisiä ystäviä, joten sinun on myös helppo toteuttaa itseäsi yhdistyksen kautta.

Yhdistyksemme kuuluu Omakotiliittoon

Omakotiliiton kautta, yhdessä muiden paikallisyhdistysten kanssa, voimme vaikuttaa valtakunnallisesti asumisen asioihin. Liitto ajaa pientaloasujien sekä mökkiläisen asioita erilaisissa työryhmissä sekä lausuntojen ja lakialoitteiden kautta. Liitto haluaa edistää pientalovaltaista asumistapaa ja tuoda suomalaiseen asumispolitiikkaan lisää todellisia vaihtoehtoja. Liiton tavoitteena on kohottaa omakotiasumisen arvostusta valtakunnallisessa ja kunnallisessa päätöksenteossa sekä linjauksissa. Lue lisää liiton teemoista! Mitä enemmän meitä jäseniä on, sen paremmin meitä kuunnellaan!

Liiton kautta saat neuvoja ja hyötytietoa sekä rahanarvoisia etuja. Lue lisää jäsenyyden hyödyistä.

Liity nyt ja ota edut itsellesi!