Ilmajoen Omakotiyhdistys

Tervetuloa mukaan toimintaan!

Edunvalvonnan lisäksi yhdistys voi järjestää myös paikallista toimintaa kuten luentoja asumisen asioista, kylätapahtumia, yms.

Ota yhteyttä ja kerro, minkälaista toimintaa Sinä kaipaisit alueellamme! Yhdistyksestä löytyy aina samanhenkisiä ystäviä, joten sinun on myös helppo toteuttaa itseäsi yhdistyksen kautta.

ilmajoki (at) omakotiliitto.fi

Täältä löydät tietoa tulevista tilaisuuksista ja tapahtumista.

Toimintasuunnitelma

ILMAJOEN OMAKOTIYHDISTYS RY:N TOIMINTASUUNNITELMA 2023

1 Toiminnan tarkoitus

Yhdistys toimii Omakotiliiton paikallisena jäsenyhdistyksenä, edustaa jäsenistöään seuraten asumiseen ja elinympäristöön liittyvää päätöksentekoa sekä tarvittaessa pyrkii vaikuttamaan asioihin tekemällä aloitteita ja antamalla kannanottoja ja lausuntoja.

2. Jäsenistö

Jäsenmäärä pyritään pitämään vähintään nykyisellä tasolla (n. 170). Pyritään aktivoimaan erityisesti nuoria perheitä mukaan yhdistyksen toimintaan.

3. Kokoukset, koulutus, hallinto

Vuoden aikana järjestetään sääntömääräiset kokoukset, joihin pyritään saamaan jokin ajankohtainen esitys yhdistyksen toimialalta. Hallitus kokoontuu tarvittaessa.

Osallistutaan mahdollisuuksien mukaan Pohjanmaan piirin kokouksiin ja toimintaan sekä liiton koulutustilaisuuksiin ja kokouksiin.

4. Jäsenedut ja -palvelut

Liiton neuvottelemat jäsenedut ovat jäsenistön käytettävissä.

Yhdistyksellä on vuokrattavana kodin hoidossa tarvittavia laitteita, kuten oksasilppuri, oksa- ja pensasleikkuri, alumiiniset tikkaat sekä työpukki.

Kyläsauna kokoustiloineen on myös jäsenistön vuokrattavissa. Jäsenet saavat alennusta avantouintitoiminnan ja kyläsaunan käyttömaksuista.

Yhdistys pyrkii neuvottelemaan etuja jäsenistölle paikallisten yritysten kanssa.

5. Tiedotus

Yhdistyksen tiedotteet ja kokouskutsut julkaistaan Ilmajoki-lehdessä (ilmoitukset, seuratoimintapalsta, yhdistyksen www-sivut). Tarvittaessa lähetetään jäsenkirje.

6. Herralan kyläsauna

Yhdistys vuokraa ja ylläpitää yhteistyössä IK-kioskin kanssa ensisijaisesti yleishyödyllisten yhteisöjen käyttöön tarkoitettua Herralan kyläsaunaa (Herralan Kyläsauna, Ilmajoki). Kyläsaunan yhteydessä toimii Avantouintikerho Kyläsaunan Kylmärinki (ks. molempien omat Facebook-sivut). Toiminta jatkuu säännöllisesti kolme kertaa viikossa tammi-huhtikuun sekä loka-joulukuun välisenä aikana tai hallituksen päättämällä tavalla.

7. Jäsentilaisuudet

Järjestetään jäsentilaisuuksia Herralan kyläsaunan alueella ottaen huomioon koronaviruksen edellyttämät turvatoimet. Osallistutaan yhteistyössä perhetapahtumien järjestämiseen Herralan alueella mahdollisuuksien mukaan. Tehdään kysynnän mukaan omakustanteisia teatteri-, asuntomessu- tms. matkoja. Grillikatoksen valmistuttua järjestetään avoin yleisötapahtuma Kyläsaunan alueella yhteistyössä OmaSäästöpankin kanssa.

8. Yhteistoiminta

Pyritään yhteistyöhön OKL:n naapuriyhdistysten, Ilmajoen kyläyhdistysten, Mannerheimin Lastensuojeluliiton ja SPR:n Ilmajoen osastojen kanssa.

Osallistutaan Kehittämisyhdistys Liiverin ja E-P:n Kylät ry:n toimintaan.