Lapin Piiri

Lapin piiri jäsenyhdistysten etujärjestö

Lapin piiri toimii jäsenyhdistysten etujärjestönä Lapin maakunnassa ja kunnissa sekä avustaa yhdistyksiä järjestö-, jäsenasioissa; auttaa yhdistyksiä jäsenhankinnassa, yhdistyksen tapahtumissa ja tiedottamisessa. Piiri perustaa uusia yhdistyksiä ja on Lappilaisten Kylien yhteistyökumppani.

Omakotitalkkaripalveluun olemme työllistäneet pitkäaikaistyöttömiä, nuoria ja vajaakuntoisia valmentamalla ja ohjaamalla heitä työssä oppimisen kautta. Työllistettyjä kannustetaan ammatilliseen koulutukseen ja oppisopimuksella yrityksiin. Yhteistyökumppaneina ovat kunnat, oppilaitokset, Lapin TE -keskus, TE -toimisto ja yhdistykset, sekä Lappilaiset Kylät ja kyläyhdistykset.

Jäsenyhdistykset ovat perinteisesti mukana Pohjois-Suomen Rakentajamessuilla Meri-Lapissa ja Lapin Rakentajamessuilla Rovaniemellä, sekä Lakkapään Rakentajamessuilla Torniossa. Messuosastoillamme neuvomme omakotirakentajia ja korjaajia, asumisessa, energian säästämisessä, peruskorjaamisessa ja huoltokirjan ylläpidossa, mikä on jäsenille ilmaista palvelua.

SOL:n Lapin piiri perustaa omakoti- ja vapaa-ajan asukasyhdistyksiä. Jäseniksi haluamme osan vuotta Lapissa asuvia, paluumuuttajia ja kyliä mukaan omakotiasumisen elämänmuodon edistämiseen ja kyläyhteisöhengen luomiseen. Tule mukaan, perustamaan yhdistys asuinalueellesi tai kuntaan!

Piirin toimisto ja toimistosihteeri palvelee Rovaniemellä Juppotie 2, 96910 Rovaniemi lapinpiiri.rvn@omakotiliitto.fi puh. 045 127 8245