Toimelias 25-vuotias – Iisalmen Omakotiyhdistys ry

Julkaistu

Iisalmen Omakotiyhdistys vietti 25 -vuotissynttäreitä kotoisasti jäsenten kesken loppuvuonna 2023. Mahtoivatko perustajat v. 1998 arvata perustaessaan Omakotiyhdistyksen Iisalmeen, että edelleen yhdistys elää, hengittää ja voi hyvin yli 1000 jäsenen voimin.

Kylmästä säästä huolimatta Luma-keskus Majakkaan saapui lähes 100 jäsenen joukko. Puheenjohtaja Tarja Martikaisen tervehdyksen jälkeen Omakotiliiton tervehdyksen toi etäyhteydellä järjestöpäällikkö Sami Toivanen, joka mieleenpainuvasti mainitsi Iisalmen Okyn toimivan aktiivisesti me-hengessä. Sen me myös täällä Iisalmessa allekirjoitamme.

Tilaisuus jatkui yhdistyksemme ideoimalla, vuosittain toteutettavalla Asumisen vuosikymmenet Iisalmessa -videosarjan kolmannella osalla. Kaikki videot löytyvät www.iisalmenomakotiyhdistys.net. Jatkoimme lämminhenkistä tilaisuutta kakkukahvien merkeissä, muistamisilla sekä teatteriesityksellä, joka kertoi iisalmelaisesta mahtinaisesta Alli Nissisestä.

Yhdistyksemme järjestää toimintaa monenlaisten mielenkiintoisten tapahtumien merkeissä, on esillä Iisalmessa ja myös naapuripaikkakunnilla tapahtumissa sekä seuraa kaupunkimme ja naapurikuntien kehitystä ja antaa lausuntoja suunnitelmiin. Yhdistysaktiivit ovat vihkiytyneitä toimimaan jäsentemme hyväksi monin tavoin.

Vuosittainen omenapuuarvonta (25 kpl/v.) kiinnostaa kovasti jäsenistöämme ja niinpä Ylä-Savossa jäsentemme pihat ja puutarhat täyttyvät alkukesästä lukuisin valkoisin kukinnoin. Omat omakotisukatkin lämmittävät jo joidenkin onnettaren suosimien jäsentemme jalkoja. Lukuisat jäsenetuyritykset palvelevat jäsenistöämme alennuksin. Eikä vähäisimpänä, tärkeä toimintamuotomme on asumisaputalkkaritoiminta. Tänä runsaslumisena talvena onkin asumisaputalkkarimme Erkki ollut kovin kiireinen, apuvoimiakin on tarvittu.

Yhdistyksemme aktiivit toimivat myös Omakotiliiton ja Omakotiliiton Pohjois-Savon piirin toiminnoissa vieden jäsenille tärkeitä asioita eteenpäin.

Iisalmen Omakotiyhdistyksen hallitus /
sihteeri Maija-Liisa Repo

Perhe heittelee frisbeetä omakotitalon pihalla koiransa kanssa.