Tarkista sadevesikaivot, salaojat ja sokkeli säännöllisesti

Vasemmalla puhdistamaton sadevesikaivo, joka on täynnä kuivuneita lehtiä. Oikealla kaivo puhdistettuna.

Kesä on hyvää aikaa tehdä monenlaisia tarkistuksia tontilla. Vaikka katse hakeutuu ehkä ennemmin puutarhan kauniisiin kukkasiin, kannattaa luoda silmäys myös esimerkiksi piharakennelmien kuntoon, sadevesikaivojen puhtauteen ja seinän vierustoihin.

Piharakenteet ja -varusteet

Pihalla kulkiessa voi havainnoida piharakennusten, roskakatosten ja muiden rakennelmien sekä aitojen ja mahdollisen lipputangon kuntoa. Sähkölaitteet on hyvä käydä läpi säännöllisesti. Ulkona saa käyttää ainoastaan ulkokäyttöön tarkoitettuja laitteita, jatkojohtoja, kytkimiä ja pistorasioita. Huolehdi, että ulkotilojen sähkölaitteet toimivat oikein, ovat puhtaita ja pölyttömiä, ja että liitäntäjohdot ovat ehjiä.