Taimet kohisten kasvamaan

Miltä kuulostaisi kerätä korillinen herkullisia tomaatteja kesän jokaisena päivänä omasta puutarhasta? Hyviä uutisia: omien antimien saaminen ei ole lainkaan vaikeaa, kallista tahi vaadi suurta asiantuntemusta.

Kysyimme kahdelta kokeneelta taimikasvattajalta, millaisia vinkkejä heillä on.

Kevättalvella on juuri oikea aika peitellä siemenet ruukkuihin ja asettaa ruukut aurinkoon. Tarkkaa aikaa ei ole, mutta maalis-huhtikuu on oiva aika aloittaa taimikasvatus. Silloin valon määrä on jo niin suuri, että taimista kasvaa tanakoita ilman lisävaloa.

Vain Omakotiliiton jäsenille

Omakotiliiton jäsenyys kannattaa, koska pienellä jäsenmaksulla varmistat, että saat ajankohtaista ja tärkeää tietoa asumisesta, neuvontaa ja rahanarvoisia etuja!

Omakotilehti on Omakotiliiton jäsenlehti, jonka jäsenet saavat neljä kertaa vuodessa. Lehti tarjoaa ajankohtaista tietoa ja asiantuntijoiden artikkeleita monipuolisesti asumisen eri osa-alueilta.