Suunnitelmissa talon energiaremontti? Lähde tästä liikkeelle

Aurinkopaneelin asennus

Pientaloissa suosituimpia energiatehokkuutta parantavia muutoskohteita ovat aurinkoenergian hyödyntäminen, siirtyminen öljylämmityksestä maalämpöön tai ilma-, vesi- ja lämpöpumppujen asennus öljylämmityksen rinnalle. Samalla saatetaan parantaa myös eristystä.

Kun pohdit kodin energiaremonttia, ota aluksi yhteyttä asiantuntijaan saadaksesi selville, mitkä korjaukset parantavat energiatehokkuutta ja millaisia niiden kustannukset ovat. Ammattilaista tarvitaan myös tekemään laskelmat talon rakentamisajankohdan E-luvusta sekä korjausten vaikutuksista rakennuksen E-lukuun.

Energiatodistuksen saamiseksi käytä mieluiten pätevöitynyttä energiatodistuksen laatijaa. Heitä löytyy ARAn energiatodistusrekisteristä