Näin luot viihtyisiä ja helppohoitoisia pihaistutuksia

Miten pihalla kannattaisi suunnitella istutukset ja mihin kiinnittää huomiota kasveja valitessa? PIhasuunnittelija Tanja Nieminen jakaa kattavat vinkit pihan suunnitteluun.

Kesän vehreyden hulvahtaessa yli äyräiden huumaa puutarhakuume helposti pään, ja lapiota tekee mieli heilutella puutarhan eri kolkissa. Aloittelijan tai kokeneemmankin puuhastelijan on joskus vaikea hahmottaa, miten suunnitella istutukset ja mihin kiinnittää huomiota kasveja valitessa.

Fiksu pääsee usein helpommalla, pätee pihahommissa, joten kysyimme neuvoa pihasuunnittelija Tanja Niemiseltä, miten luoda kauniita, helppohoitoisia ja viihtyisiä istutuksia. Nieminen on suunnitellut pihoja yli kymmenen vuotta ja tullut katsojille tutuksi Huvila ja huussi -ohjelmasta.