Mitä mökillä pitää tehdä syksyllä?

Punainen mökki sumuisessa maisemassa, maassa ja puissa keltaisia lehtiä.

Syksyn lähestyessä on aika miettiä mökin talviteloille laittoa. Keräsimme listan tehtävistä, joiden avulla varustat mökin talveen.

Kuinka perusteellisesti mökki on syytä varustaa talviteloille riippuu siitä, käydäänkö mökillä vuoden ympäri vai sulkeutuuko mökin ovi säppiin koko talveksi.

Mitä kauemmin mökki on tyhjillään, sitä useampaan asiaan on syytä kiinnittää huomiota. Huolellisella hoidolla kesämökin saa pidettyä hyvässä kunnossa pitkään ja välttyy keväällä ikäviltä yllätyksiltä. Neuvoja mökkiläiselle antoi Vapaa-ajan asukkaiden Liiton puheenjohtaja Tapio Tervo, joka asuu mökillään vapusta syyskuun loppuun. Syystoimiin hän varaa kaksi viikonloppua. Ideologiaan kuuluu, että kun jotain omistaa, siitä huolehditaan kunnolla.