Kuntotutkimus paljastaa talon rakenteiden salat

Remontin tarkistuslista

Omakotiliiton huoltovideossa vieraillaan rivitalon kuntotutkimuksessa ja nähdään, mitä valesokkelin rakenneavauksesta paljastuu.

Kuntotarkastus on pintapuolinen toimenpide, jossa kartoitetaan talon mahdolliset ongelmakohdat. Kuntotutkimus sen sijaan on syvempi tutkimus, jossa pureudutaan rakenteisiin ja selvitetään, ovatko tarkastuksessa löydetyt riskit toteutuneet. Omakotiliiton huoltovideolla vieraillaan talon kuntotutkimuksessa, jossa selvitetään, missä kunnossa rivitalon valesokkeli on.

Asiantuntijana toimii Insinööritoimisto 2K:n toimitusjohtaja, tutkimusinsinööri Miikka Korhonen.