Kodin tuholainen vai harmiton asuntovieras?

Kodin nurkissa tapaa silloin tällöin vieraita eläimiä. Joskus kyse on asuntovieraista, jotka eivät yleensä aiheuta vahinkoa eikä niiden torjunta ole tarpeen. Joskus kyseessä ovat kuitenkin haittaeläimet, ja silloin on tarpeen turvautua torjuntakeinoihin. Mistä tunnistat haittaeliön, ja miten torjut niitä oikein?

Aluksi on hyvä muistaa, että monet pienet hyönteiset eivät yleensä aiheuta vahinkoa sisätiloissakaan. Moni pihapiiriin kuuluva hyönteinen on ihmiselle ja ympäröivälle luonnolle hyödyllinen ja tärkeä, ja niiden torjunta on turhaa. Torjunta ja hyönteismyrkyt saattavat aiheuttaa haittaa lemmikkieläimille ja olla vaarallisia pölyttäjille.

Tunnista eläin

Vain Omakotiliiton jäsenille

Omakotiliiton jäsenyys kannattaa, koska pienellä jäsenmaksulla varmistat, että saat ajankohtaista ja tärkeää tietoa asumisesta, neuvontaa ja rahanarvoisia etuja!

Omakotilehti on Omakotiliiton jäsenlehti, jonka jäsenet saavat neljä kertaa vuodessa. Lehti tarjoaa ajankohtaista tietoa ja asiantuntijoiden artikkeleita monipuolisesti asumisen eri osa-alueilta.

Avainsanat jotka liittyvät artikkeliin

Perhe heittelee frisbeetä omakotitalon pihalla koiransa kanssa.