Ilmalämpöpumpun tehokas käyttö voi säästää lämmityskuluissa

Ilmalämpöpumpun imurointi ja puhdistaminen 1-2 kertaa kuussa pitää sen tehokkaana.

Ilmalämpöpumpun tehokas käyttö tukilämmityslaitteena varsinaisen lämmitysjärjestelmän rinnalla voi säästää lämmityskustannuksia. Miten käyttää ilmalämpöpumppua mahdollisimman tehokkaasti ja mihin se kannattaa sijoittaa?

Lämpötila

Säädä ilmanlämpöpumppuun muuta asuntoa korkeampi lämpötila. Kun ilmalämpöpumpun asetusarvo on 24 °C ja pattereiden 20 °C, lähes kaikki patterit pysyvät kylminä noin -20 °C ulkolämpötilaan asti. Sopivaa asetusarvoa voi hakea sammuttamalla kaikki sähköpatterit pikkupakkasella, jolloin ilmalämpöpumpulla pitäisi vielä saada mahdollisimman suuri osuus asunnosta riittävän lämpimäksi.

Vain Omakotiliiton jäsenille

Omakotiliiton jäsenyys kannattaa, koska pienellä jäsenmaksulla varmistat, että saat ajankohtaista ja tärkeää tietoa asumisesta, neuvontaa ja rahanarvoisia etuja!

Omakotilehti on Omakotiliiton jäsenlehti, jonka jäsenet saavat neljä kertaa vuodessa. Lehti tarjoaa ajankohtaista tietoa ja asiantuntijoiden artikkeleita monipuolisesti asumisen eri osa-alueilta.