Millainen on omakotitaloihminen?

Anne Perho istuu valkoisella puutarhapenkillä työhanskat kädessään. Taustalla on aurinkoinen, tuleentunut pelto.

Millainen itse asiassa on omakotitaloihminen? Kun googlaan omakotiasujan, nettisanakirja vastaa ”ehdota määritelmää”. No, kokeillaan.

Tuttavallani oli suurperhe. Käytän mennyttä aikamuotoa, sillä kuten luontevaa on, uusperheen lapset muuttivat vuosien vieriessä yksi kerrallaan pois kotoa. Lopulta jäljellä oli hulppean kokoinen talo ja kaksi aikuista.

”Kai te muutatte kerrostaloon?” kysyin, vaikka oikeastaan se oli toteamus. Mikä järki asua jättiläistalossa kahdestaan? Näillä sähkön hinnoilla?

Vain Omakotiliiton jäsenille

Omakotiliiton jäsenyys kannattaa, koska pienellä jäsenmaksulla varmistat, että saat ajankohtaista ja tärkeää tietoa asumisesta, neuvontaa ja rahanarvoisia etuja!

Omakotilehti on Omakotiliiton jäsenlehti, jonka jäsenet saavat neljä kertaa vuodessa. Lehti tarjoaa ajankohtaista tietoa ja asiantuntijoiden artikkeleita monipuolisesti asumisen eri osa-alueilta.