Älä tilaa remontteja kiireellä

Remontin kotimyyntitilanne kuvitettuna

Vaikka ovelle tulleen myyjän mukaan remontti olisi kuinka tarpeellinen, mitään ei kannata tilata heti. Jos sopimuksen on tehnyt, sen voi saada vielä peruutettua.

Onko ovella taas myyjä kauppaamassa kattoremonttia, uusia ikkunoita tai hormin kunnostusta? Tai kenties tällä kertaa sisäilmatutkimusta tai viemärin kuvausta? Myyjien mielestä myös kodin sähköt kaipaisivat kipeästi uusimista, tai nyt olisi otollinen aika hankkia aurinkopaneelit, kun naapureiden katoillekin asennetaan niitä?

Remonttien myyjillä voi olla hyvä tarkoitusperä, talojen kunnossapito. Taloja onkin syytä remontoida säännöllisesti, mutta remontin tilaamisessa kannattaa käyttää aikaa ja harkintaa. Kun muistaa yhden säännön, pääsee pitkälle: älä tilaa mitään heti. Vaikka myyjän mielestä savupiipussa olisi vaarallinen vuoto tai viemärissä reikiä, ei ole mitään syytä allekirjoittaa remonttisopimusta saman tien.

Vain Omakotiliiton jäsenille

Omakotiliiton jäsenyys kannattaa, koska pienellä jäsenmaksulla varmistat, että saat ajankohtaista ja tärkeää tietoa asumisesta, neuvontaa ja rahanarvoisia etuja!

Omakotilehti on Omakotiliiton jäsenlehti, jonka jäsenet saavat neljä kertaa vuodessa. Lehti tarjoaa ajankohtaista tietoa ja asiantuntijoiden artikkeleita monipuolisesti asumisen eri osa-alueilta.

Avainsanat jotka liittyvät artikkeliin

Perhe heittelee frisbeetä omakotitalon pihalla koiransa kanssa.