Puuttalan nimikyltin paljastetaan. Kolme koululaista on nostanut sinisen kankaan nimikyltin yläpuolelta ja yleisö taputtaa.
Iittalan puulajipuiston nimeksi tuli Puuttala

Yhdessä-palstalla kerromme yhdistysten kuulumisia. Mitä yhdistyksessänne tapahtuu? Lähetä kuva ja tiedot (max 350 merkkiä) osoitteeseen omakotilehti@omakotiliitto.fi.

Iittalaan puulajipuisto vireän yhteistyön tuloksena

Iittalassa Omakotiyhdistys koordinoi hanketta, jossa kylälle perustetaan puulajipuisto. Puulajipuistohanke käynnistyi noin kaksi vuotta sitten ja työ konkretisoitui koko kylän istutustalkoisiin lauantaina 11.5. Erityistä hankkeessa on vahva yhteisöllisyys ja yhteistyö Hämeenlinnan kaupungin kanssa. Puistohankkeelle saatiin Leader- rahoitusta. Lisäksi paikalliset asukkaat ovat antaneet talkootyön lisäksi merkittävän rahallisen tuen toteutukselle.

Puulajipuistohanke käynnistyi tarpeesta perustaa opetusmetsä Iittalan yhtenäiskoululle. Oppilaat ovat tuottaneet sisällöt puulajikuvauksiin puiston nettisivuille. Puiston nimi, Puuttala, on oppilaille järjestetyn nimikilpailun voittaja. Puistoon on istutettu 54 eri puulajia ja yhteensä 74 puuta.

Puulajipuisto on liitetty osaksi Hämeenlinnan kaupungin laatimaa skeittipuiston maisemointisuunnitelmaa. Vireä yhteistyö poikii myös uusia ideoita, joita lähdetään toteuttamaan yhdessä ja tulevana syksynä, jolloin pidetään myös puiston viralliset avajaiset.

Tutustu Puuttalan verkkosivuihin. Puuttalan osoite on Puupihantie, Google Mapsissa löytyy nimellä Puuttala.

En aktiv vår i Egnahemsföreningen på Kimitoön

År 2024 ha nått sommartider, vi har igen haft full rulle på och förverkligademedlemmars önskemål om temakväll angående trädgård och blommor. Vi fick en fin kväll tillsammans med Blombutik Annika Järvinen och Solveig Friberg som berättade för och om hur vi väcker upp vår trädgård.

På vårmötet hade vi två gästföreläsare på plats, Kimito kommuns tekniska chef samt Kimitoöns Vattenverks chef Nicklas Enestam, blev en intressant kväll det också.

Vår förening också deltog 10.5. i RTVs vårjippo i Kimito, från vänster ordf Peter Nabb, kassör Karita Funck, RTVs lokala chef Gabriella Mustonen samt sekr Ann Laurén.

Harri Hänninen Keravan Omakotiyhdistyksen kunniapuheenjohtajaksi

Keravan Omakotiyhdistys kutsui Harri Hännisen yhdistyksen kunniapuheenjohtajaksi kiitoksena ansiokkaasta ja pitkäaikaisesta työstä omakotiaatteen ja -toiminnan edistämiseksi. Siviiliammatiltaan Hänninen on tutkija ja on toiminut monin eri tavoin omakotiasujan edunvalvojana ja pitkäaikaisena puheenjohtajana. Yhdistyksen puheenjohtaja Leena Harjula-Jalonen piti puheen ja esitti pitkän ansiolistan Hännisen urasta omakotitoimijana ja kannusti muitakin ottamaan esimerkkiä sitoutumisesta ja työstä omakotitoimijana. Harri päivittää edelleen yhdistyksen kotisivuja ja on tärkeä tuki taustalla, mistä puheenjohtaja on todella iloinen.

Suonenjoen Omakotiyhdistyksen Kesäfestarit 27.7. Myllykosken kievarilla

Sinut on kutsuttu kesätunnelmaan – Kesäsäpinät koko perheelle ja kaikille kesähenkisille Myllykosken Kievarilla klo 12.00–17.00 osoitteessa Myllykoskentie 100. Kahvio on auki koko tapahtuman ajan ja tarjoaa makkeeta mahan täydeltä. Rantakalakeitto klo 15.30 alkaen niin kauan kun keittoa riittää, vain 7,50 €/annos lisukkeineen. Tapahtumassa on luvassa mm. muurinpohjalettuja, maistiaisia, arvonta, poniratsastusta, pomppulinna ja esittelyjä, jokaiselle jotakin. Mestaritaikuri Tapio Salomaa esiintyy klo 14.00, ja lisäksi ohjelmassa on satutuokio klo 12.15 ja 13.00 sekä livemusiikkia. Tervetuloa!

Iisalmen Omakotiyhdistyksestä Ylä-Savon Omakotiyhdistys

Iisalmen Omakotiyhdistys ry päätti vuosikokouksessaan 21.3.2024 muuttaa yhdistyksen nimeksi Ylä-Savon Omakotiyhdistys ry. Uusi nimi kuvastaa yhdistykseemme kuuluvien jäsenten asuinpaikkaa ympäri Ylä-Savoa – olemmehan yhteistä Ylä-Savoa, Iisalmi ympäristökuntineen.

Nimenmuutoksesta järjestettiin kysely useassa jäsentapahtumassamme ja valittu nimi sai ylivoimaisesti suurimman kannatuksen. Uusi nimi otetaan käyttöön kuluvan vuoden aikana.

Orimattilan Omakotiyhdistyksen kesän jäsentapahtumia

To 13.6. klo 18 kesän aloituksen illanvietto jäsenille Maatila-Liha Merosella, ostokset tehtävä ennen tilaisuutta. Tarjolla possua, makkaroita, salaattia, kahvit. Osallistumismaksu 12 € sisältää ruokailun ja arvan, lapsi alle 12 vuotta 7 €. Lisäarpoja myydään paikalla. Ilmoittautuminen 7.6. mennessä, joten jos et vielä ole ilmoittautunut, ota pikaisesti yhteyttä lepsirpa@gmail.com, (p. 050 529 0604) tai sinikkalai@phnet.fi. Maksa osallistuminen ilmoittautumisen jälkeen Orimattilan Omakotiyhdistyksen tilille FI91 5308 0720 1026 70, kirjoita maksun viestiin: Meronen ja osallistujan nimet.

To 15.8. klo 18 elokuinen jäsentilaisuus ja saunomista Salusjärven leirikeskuksessa. Saunominen klo 17.30–20.00. Tarjolla makkaraa, salaattia, kahvit. Ota pikkurahaa mukaan arpoja varten. Tilaisuuteen ei tarvitse ilmoittautua, mutta laita päivä kalenteriisi. Tarvittaessa lisätietoa Sirpalta lepsirpa@gmail.com.

Omakotiliiton Lapin piiri juhli 30-vuotista taivaltaan Lautiosaaressa 4.5.2024