Mies pesee painepesurilla puista terassia.
Pelkkä kova paine ei tee painepesurista hyvää, tärkeää on säätelymahdollisuus. Lisäosana myytävä terassipesuri korottaa hintaa.

Painepesuri on hyvä apuri, mutta kaikkea ei kannata suin päin pestä kovalla teholla. Paineen säätely on olennainen ominaisuus.

Pesuri kuin pesuri, voisi maallikko ajatella. Todellisuudessa painepesureissa on eroja selvästi ainakin hinnoissa, valmistajien mukaan myös laadussa. Hintaluokka yltää sadan euron laitteesta jopa tuhansien eurojen pesureihin. Edullisemmat laitteet sopivat pientaloasujan tavallisiin pihapuuhiin kuten terassin, puutarhakalusteiden ja pihakiveyksen puhdistamiseen tai auton pesemiseen.

Painepesurit jaetaan veden lämpötilan mukaan kylmävesi-, lämminvesi- ja kuumavesipesureihin. Kotikäytössä kylmävesipesuri on tavallinen. Siinä veden lämpötila on se, mitä hanasta tulee, eikä laitetta ole varustettu omalla vedenlämmitysjärjestelmällä. Lämminvesipesuri on suunnattu ammattikäyttäjille tai vaativille kotikäyttäjille. Kuumavesipesuria tarvitaan lähinnä traktoreiden ja maatalouskoneiden puhdistamiseen.

Vain Omakotiliiton jäsenille

Omakotiliiton jäsenyys kannattaa, koska pienellä jäsenmaksulla varmistat, että saat ajankohtaista ja tärkeää tietoa asumisesta, neuvontaa ja rahanarvoisia etuja!

Omakotilehti on Omakotiliiton jäsenlehti, jonka jäsenet saavat neljä kertaa vuodessa. Lehti tarjoaa ajankohtaista tietoa ja asiantuntijoiden artikkeleita monipuolisesti asumisen eri osa-alueilta.

Avainsanat jotka liittyvät artikkeliin

Perhe heittelee frisbeetä omakotitalon pihalla koiransa kanssa.