Kuluttajariitalautakunta puuttuu määräaikaisten sähkösopimusten kohtuuttomiin hintoihin

Kuluttajariitalautakunta on antanut viime kuukausina useita määräaikaisen sähkösopimuksen hinnan sovittelua koskevia ratkaisuja.

Tapauskohtaisissa ratkaisuissaan lautakunta on sovitellut kohtuuttomana pitämänsä hinnan useimmiten noin 20 senttiin kWh:lta.

Kuluttaja-asiamies voi avustaa kuluttajaa yksittäisen riita- asian hoitamisessa oikeudessa, jos sen ratkaisemisella on lain soveltamisen ja kuluttajien yleisen edun kannalta tärkeä merkitys tai jos yritys ei noudata kuluttajariitalautakunnan suositusta. Lautakunta on ohjannut kuluttajat kääntymään kuluttaja-asiamiehen puoleen tapauksissa, joissa se katsoo olevan suurin ennakkopäätösarvo. Kuluttaja-asiamies tulee hakemaan asiaan selvyyttä tuomioistuimesta.

Vain Omakotiliiton jäsenille

Omakotiliiton jäsenyys kannattaa, koska pienellä jäsenmaksulla varmistat, että saat ajankohtaista ja tärkeää tietoa asumisesta, neuvontaa ja rahanarvoisia etuja!

Omakotilehti on Omakotiliiton jäsenlehti, jonka jäsenet saavat neljä kertaa vuodessa. Lehti tarjoaa ajankohtaista tietoa ja asiantuntijoiden artikkeleita monipuolisesti asumisen eri osa-alueilta.