Marit Sivén on utelias talojen tutkija, jonka omakaan talo ei ollut terve

Marit Siven istuu sohvalla pöydän ääressä. taustalla on suuri, värikäs maalaus.
Marit Sivénin molemmat aikuiset lapset Jenny Sivén ja Ville Laurinkoski tekevät taidetta. Keittiön seinällä on Tanskassa asuvan kuvataiteiden maisterin Ville Laurinkosken noin 16-vuotiaana tekemä maalaus.

Vuoden 2023 rakennusmestariksi valittu Marit Sivén tuntee suomalaiset talot, varsinkin ne vaurioituneet. Oma talokaan ei säästynyt homeelta.

”Sinulla on varmaan ihan täydellinen talo”, eräs asiakas sanoi kerran kuntotutkimusta tehneelle Marit Sivénille. Maritia nauratti.

”Täällä on hyvin epätäydellistä, vaikka olen rakennusalan asiantuntija”, hän kertoo kotonaan ja näyttää keittiön kattopaneeleista irtoavaa maalia ja kellaria, johon ei koskaan rakennettu saunaa.