Vaihtoehtoja vesivessalle

Valoisa huussi, kuivike on rottinkikorissa ja wc-paperi oksasta tehdyssä telineessä.

Kuivakäymälä ei ole vain mökkien juttu. Puutarhahuussia voi harkita myös kaupungissa omakotitalon pihalle, ja pieni joukko valitsee kuivakäymälän sisällekin. Mistä valinnassa kannattaa lähteä liikkeelle?

Miellyttävä ja hajuton kuivakäymälä? Kyllä, se on mahdollista, myös sisälle kotiin. Tavanomaisemmin kuivakäymälä valitaan kuitenkin mökille, joko sisälle tai ulos. Tämä juttu antaa vinkkejä molempiin käyttötarkoituksiin.

Kuivakäymälöiden valikoima on monipuolistunut viime vuosikymmeninä ja laitteet ovat kehittyneet toimintavarmemmiksi. Kompostoivien käymälöiden rinnalle on tullut myös pakastavia ja polttavia laitteita.