Kevät tulee Kevätmessuilla

Kevätmessuilla innostutaan tänä vuonna luonnonmukaisesta puutarhanhoidosta, kasvitrendeistä, kompostoinnista sekä ympäristöystävällisestä rakentamisesta ja remontoinnista.

Kevätmessujen runsaana rönsyilevä ohjelma tarjoaa tuoreimmat ideat puutarhoihin ja pihoihin, rakentamiseen ja remontointiin, asumiseen ja mökkeilyyn. Suomen suurin alan tapahtuma aloittaa kevään Helsingin Messukeskuksessa 21.–24.3.

Kevätmessut tarjoaa kevätkauden alkua tunnelmoiville kävijöille ajankohtaisen ja innostavan ohjelman. Pitkän viikonlopun aikana tutustutaan luonnonmukaisen puutarhanhoidon, tomaattien viljelemisen, kompostoinnin ja kompostoreiden saloihin, opitaan uudesta rakennuslaista, ympäristöystävällisestä rakentamisesta ja remontoinnista sekä puutarhanhoidon ja saunan terveyshyödyistä.

Kevätlavalla kuullaan tuoreet ideat persoonallisiin pihoihin ja puutarhoihin ja mökkirannan hellävaraiseen hoitoon sekä perehdytään siihen, mitä ottaa huomioon robottiruohonleikkuria hankittaessa. Tarjolla on myös tietoa pihasaunan rakentamisesta ilman rakennuslupaa, kuivakäymälöiden valinnasta ja uudesta mökkiläisten hiilijalanjälkilaskurista.

Uudella Puutarhalavalla esitellään kauden kiinnostavimmat kasvitrendit, tutustutaan pihan ja parvekkeen syötäviin kukkiin, luomukasvimaan perustamiseen ja kuivuutta kestäviin kasveihin. Tietokirjailija, harrastajapuutarhuri Maaretta Tukiainen tutustuttaa kuulijat neljän päivän aikana puutarhan ja luonnon kymmeneen tutkittuun terveyshyötyyn, puutarhan kulttuurihistoriaan liittyviin anekdootteihin sekä kuuluisiin taiteilijoihin, jotka ovat ammentaneet inspiraationsa puutarhasta.

Trendilavalla kurkistetaan vuoden 2024 sisustustrendeihin sisustussuunnittelija ja trendiasiantuntija Malla Tapion johdattelemana ja kuullaan, miten oikeanlaisilla verhoratkaisuilla voi säästää energiaa. Luvassa on lisäksi keskusteluja vintagella ja antiikilla sisustamisesta sekä second handin hyödyntämisestä osana remonttia. Kotirempat-ohjelmasta tuttujen Arin ja Kirsin Remppacornerista saadaan ideat ja vinkit remontteihin ja rakennusprojekteihin.

Kevätmessut 2024 järjestetään 21.– 24.3.2024 Helsingin Messukeskuksessa. Kokonaisuudessa ovat mukana Kevätpuutarha-, Asu & Remontoi-, Oma Mökki-, Sisusta-, Retkelle & luontoon- ja Lähiruoka & luomu- tapahtumat sekä samanaikaisesti järjestettävät Golfmessut. www.kevatmessut.fi

Jäsenkortilla messuille kaksi yhden hinnalla

Edun saa aikuisten normaalihintaisista lipuista. Etu on voimassa 20.3.2024 asti Messukeskuksen verkkokaupasta koodilla OMAKOTILIITTO24. Edun saa myös paikan päällä näyttämällä jäsenkorttia lipun oston yhteydessä.

Omakotiliitto on Asu & Remontoi -tapahtumassa osastolla 7b110. Tule juttelemaan väkemme kanssa ja osallistumaan arvontaan. Uusille jäsenille liittymislahja! Linnunpönttöjen rakentamispisteellämme voit nikkaroida oman linnunpöntön maksutta kotiin vietäväksi. Et tarvitse nikkarointikokemusta, sillä vapaaehtoiset yhdistysaktiivimme auttavat sinua. Mikäli lakiasiat tai rakentamisen ja remontoinnin kysymykset askarruttavat, voit tulla juttusille neuvojiemme kanssa. Osastollamme on joka päivä paikalla juristi ja rakennusneuvoja.

Ohjelmaamme Kevätlavalla

• To klo 14.30 Mitä on hyvä huomioida testamentissa?
  • To klo 15.00 Miten ja milloin tehdä edunvalvontavaltuutus?
  • Pe klo 13.00 Mökkihiilijalanjälki -laskurin julkistus
  • Pe 14.30 Näkökulmia: Ihmislähtöinen ja ilmastoystävällinen rakentaminen – ratkaisuja on olemassa
  • La klo 14.30 EU-vaalipaneeli: Miten EU vaikuttaa asumisen sääntelyyn ja kustannuksiin?