Kasvihuone vanhoista ikkunoista

Itse rakennettu kasvihuone tehtiin oman suunnitelman mukaan. Kasvihuone rakennettiin yhdessä kesässä, toiseen kesään jätettiin viimeistelytyöt.

Vanhan talon pihapiiriin sopii kasvihuone, joka saa näyttää itse tehdyltä. Kriteerinä oli harjakatto ja alaa yli 10 neliötä. Haaveissa oli myös englantilaistyylinen tiilisokkeli. Näillä tiedoilla luonnostelin ensimmäiset piirrokset ruutuvihkoon.

Kasvihuoneen rakentaa se, jolla pysyy vasara kädessä ja rakentamisen perusasiat ovat hallussa. Minulla ei ollut, joten puoliso käännytettiin urakkaan mukaan. Puutavaraa ja työkaluja löytyi omasta varastosta, ikkunat sain kerrostalon remontista ilmaiseksi.