Kuvassa istutetun puun ympärillä vettä.
Puun ympärille voi jättää kastelupainanteen, kunhan sen tasoittaa ennen pakkasia. Jäätyvä vesi voi vahingoittaa puun runkoa.

Monelle voi tulla yllätyksenä, että syksy on oivallista aikaa istuttaa pihaan puita. Vielä lämpimässä maassa puut juurtuvat nopeasti ja ovat valmiina kasvuun heti kevään koittaessa.

Kaipaako piha valtiasta, tammea tai vaahteraa? Vai olisiko siellä tilaa kuusen kurkotella, pihlajan ojennella siroja lehtiään tai omenan kypsyttää herkkujaan? Jos vastaus on ”kyllä, puu olisi tervetullut”, ei ole mitään syytä viivytellä. Syksy on mitä mainiointa aikaa istuttaa puu. Keväällä se on valmiina vihertymään ja ottamaan paikkansa pihan katseenvangitsijana. Nyt vain lapio esille!

”Sanotaan, että tunneihmiset istuttavat keväällä ja järki-ihmiset syksyllä. Siinä on aika paljon perää”, Teppo Kaarniemi Hirvensalmen taimistolta sanoo. Taimitarha on tullut tunnetuksi etenkin omenapuistaan.

Vain Omakotiliiton jäsenille

Omakotiliiton jäsenyys kannattaa, koska pienellä jäsenmaksulla varmistat, että saat ajankohtaista ja tärkeää tietoa asumisesta, neuvontaa ja rahanarvoisia etuja!

Omakotilehti on Omakotiliiton jäsenlehti, jonka jäsenet saavat neljä kertaa vuodessa. Lehti tarjoaa ajankohtaista tietoa ja asiantuntijoiden artikkeleita monipuolisesti asumisen eri osa-alueilta.

Avainsanat jotka liittyvät artikkeliin

Perhe heittelee frisbeetä omakotitalon pihalla koiransa kanssa.