Perusta pihalle oma kukkaniitty

Kukkaniitty

Kiinnostaako kukkien väriloisto, huumaava tuoksu ja luonnon monimuotoisuuden avittaminen? Perusta omalle pihalle nurmikon sijaan oma kukkaniitty! Siitä kiittävät myös perhoset ja pörriäiset.

Ennen kukkaloistoa täytyy tehdä pohjatyöt ja odotella kärsivällisesti. Niityn kehittymisen seuraaminen on kuitenkin hyvin palkitsevaa ja lopulta nurmikkoa helppohoitoisempaa.

Valitse niityn paikka huolella. Parhaiten siihen soveltuu puutarhan tai mökkipihan valoisin, kuivin ja vähäravinteisin kohta. Niityn voi perustaa keväällä tai syksyllä, tärkeintä on huolehtia aluskosteudesta.