Puutaloa maalaamaan – ulkoverhoilun maalausta ei kannata lykätä

Puinen ulkoverhoilu kannattaa huoltomaalata ajoissa. Asiantuntija neuvoo, mihin työkaluihin kannattaa ja ei kannata tarttua ja mikä maali kelpaa minkäkin päälle.

Puuverhoillun talon ulkomaalaus on huoltotoimi, joka tulee eteen väistämättä jossain vaiheessa. Jos urakka lykkääntyy kesä kesältä eteenpäin, työn määrä vain kasvaa.

”Ulkoverhoilun maalipintaa on hyvä tutkailla noin kymmenen vuoden välein. Jos edellisestä maalauksesta alkaa olla parikymmentä vuotta, huoltomaalaus on jo ajankohtainen”, toteaa Teknoksen tekninen asiantuntija ja pintakäsittelyinsinööri Susanna Laine.