Vaihtoehtoja öljylämmityksen rinnalle tai korvaamiseksi

Öljylämmitykselle on olemassa teknisesti helposti toteutettavia korvaavia ja sen rinnalle asennettavia lämmitysvaihtoehtoja. Öljylämmitystaloon voidaan laittaa esimerkiksi maalämpö, ilma-vesilämpöpumppu, pelletti, hake, sähkö tai kaukolämpö.

”Lämmitystavan valintaa ei pitäisi koskaan tehdä pelkästään yhden tekijän, kuten energian hinnan perusteella, koska hinta on 20 vuoden kuluttua jotain ihan muuta”, sanoo Motivan asiantuntija Päivi Suur-Uski.

Öljylämmitteisen talon omistajana hän harkitsisi kaukolämpöön siirtymistä sen toimintavarmuuden ja helppokäyttöisyyden takia.