Toimiva ja turvallinen valaistus pihalle

Korosta ja valaise. Siirrettävä ja maapiikillä varustettu kohdevalo Ottawa(IP44) sopii myös pieneen pihaan. Valon voi suunnata tarkasti ja naapureita häiritsemättä.

Sopiva pihavalaistus luo turvaa ja tunnelmaa. Ulkona käytettävien valaisimien, valosarjojen, muuntajien ja ajastimien kanssa pitää olla tarkkana, jotta ne ovat ulkokäyttöön soveltuvia.

Päivien lyhetessä moni toteaa pihapiirinsä valaisun puutteet. Jos pimeään jää monta jäistä kulkureitin kohtaa, tapaturmariski on ilmeinen. Talven kynnyksellä ei ehkä huvita asennuttaa pihavalaistusta perusteellisesti kaivamalla ja kaapeloimalla, mutta kevyempiäkin vaihtoehtoja on.

Pihan pimeää sopukkaa voi esimerkiksi valaista siirrettävällä kohdevalolla tai valonheittimellä, joka samalla korostaa kaunista puuta. Entä saisiko vanhoihin valaisimiin lisää valotehoa? Valosarjojakin voi viritellä kausivaloiksi.