Viemäreiden sukitus yleistyy omakotitaloissa

Eero Salminen (kuvassa vasemmalla) tilasi omakotitaloonsa viemäreiden sukitusremontin LVI-Turvalta. Työn teki putkiasentaja Timo Friman.

Salmisten omakotitalon viemärit uusittiin sukittamalla. Remontti oli nopeasti ohi, kun rakenteita ei tarvinnut avata.

Kun omakotitalon viemäriputket tulevat käyttöikänsä päähän, on ryhdyttävä toimiin. Tarjolla on perinteisen putkiremontin eli lattioiden avauksen ja viemärin vaihtamisen rinnalla vaihtoehtoisia menetelmiä kuten sukitusta, sujutusta ja massausta. Ne ovat yleistyneet remontointitapoina kerrostalojen ohella omakotitalossakin. Hinta ja helppous houkuttelevat, kestävyys ja luotettavuus saattavat sen sijaan mietityttää.

Eero ja Anna Salmisen taloon Helsingin Myllypurossa tehtiin vastikään putkiremontti sukittamalla. Valurautaviemäri oli 60 vuotta vanha, osa putkista oli vaihdettu kylpyhuoneremontin yhteydessä muoviputkiin.

Vain Omakotiliiton jäsenille

Omakotiliiton jäsenyys kannattaa, koska pienellä jäsenmaksulla varmistat, että saat ajankohtaista ja tärkeää tietoa asumisesta, neuvontaa ja rahanarvoisia etuja!

Omakotilehti on Omakotiliiton jäsenlehti, jonka jäsenet saavat neljä kertaa vuodessa. Lehti tarjoaa ajankohtaista tietoa ja asiantuntijoiden artikkeleita monipuolisesti asumisen eri osa-alueilta.

Avainsanat jotka liittyvät artikkeliin

Perhe heittelee frisbeetä omakotitalon pihalla koiransa kanssa.