Palotarkastaja tuli taloon

Kynttilät portailla

Ikäviä asioita, kuten tulipaloa, ei mielellään ajattele ennen kuin sellainen sattuu omalle kohdalle. SPEKin turvallisuusasiantuntija Jari Pouta on luvannut tehdä kanssamme epävirallisen paloturvallisuustarkastuksen tyypilliseen 1950-luvun omakotitaloon. Minkälaisia vaaranpaikkoja omakotitalosta löytyy?

SPEKin turvallisuusasiantuntija Jari Pouta kaartaa omakotitalon pihaan. Mikäli kodin paloturvallisuudessa on puutteita, ne eivät Poudalta jää huomaamatta.

– Olemme olleet siinä vakaassa uskossa, että yli 90 prosentilla suomalaisista on kodissaan toimiva palovaroitin. Länsi-Uusimaan pelastuslaitos on kuitenkin perehtynyt aiheeseen tulipalotilanteissa ja todennut, ettei näin olekaan, Jari Pouta aloittaa.

Vain Omakotiliiton jäsenille

Omakotiliiton jäsenyys kannattaa, koska pienellä jäsenmaksulla varmistat, että saat ajankohtaista ja tärkeää tietoa asumisesta, neuvontaa ja rahanarvoisia etuja!

Omakotilehti on Omakotiliiton jäsenlehti, jonka jäsenet saavat neljä kertaa vuodessa. Lehti tarjoaa ajankohtaista tietoa ja asiantuntijoiden artikkeleita monipuolisesti asumisen eri osa-alueilta.

Avainsanat jotka liittyvät artikkeliin

Perhe heittelee frisbeetä omakotitalon pihalla koiransa kanssa.