Tervetuloa Vasaramäen Omakotiyhdistyksen kotisivuille

Vasaramäen Omakotiyhdistys

Omakotiyhdistyksen päätehtävänä on alueensa asukkaitten etujen ajaminen.

Vasaramäki on arvostettu, viihtyisä ja kaunis puutarhakaupunginosa lähellä Turun keskustaa. Tänne on muuttanut takaisin perheineen monia sellaisia ihmisiä, joiden lapsuudenkoti ja rakkaat muistot ovat täältä. Me nykyiset vasaramäkeläiset yhdessä voimme vaikuttaa, että omakotialueemme säilyy rauhallisena ja mukavana asuinpaikkana.

Yhdistys on jäsenenä Turun Pientalojen Keskusjärjestö (TPK) sekä Suomen Omakotiliitto, joten saatte käyttöönne myös parhaat edut!

Toimintaa kannattaa seurata myös Facebookissa, osoitteessa: facebook.com/vasoky

Asemakaavanmuutos Lemminkäisenkatu 17-19 6902-2021

Katso lisätiedot täältä.Jätä mielipiteesi esim. sähköpostitse kaupunkisuunnittelu@turku.fi 15.5.2024 mennessä.
Mielipide kannattaa kertoa ajoissa myös yhdistykselle, jotta voimme ottaa sen huomioon omassa mielipiteessämme.

Huomatkaa myös kysely, joka tuli esille asian yhteydessä.
Toivomme myös, että kaikki Vasaramäen pientaloalueella asuvat vastaisivat Mansikka-
tien, Kirsikkatien ja Vaapukkatien asukkaiden lähiympäristöä koskevaan Maptionaire-kyselyyn.
Kysely löytyy osoitteesta https://bit.ly/lemminkaisenkatu

Omenankukkajuhlat TI 4.6.2024 klo 18.00 alkaen Maailmanpuutarhassa.

Juhlat vain yhdistyksen jäsenille. Tarkempaa tietoa ohjelmasta myöhemmin mutta perinteiseen tapaan voi pystyttää oman kirppismyyntipaikan, perennan vaihtopiste, arpajaiset, messuständejä, pientä tarjoilua yms.
Omenankukkajuhlat 2024

Suuri pihakirppistapahtuma Turun päivänä SU 15.9.2024 klo 11-14.

Mikäli osallistut, varaa aika kalenteriisi jo nyt. Alueen asukas ilmoita pihasi mukaan! Laita sähköposti omakotiyhdistys@vasaramaki.fi, jossa kerrot nimesi ja osoitteesi. Lisäämme osoitteen pihakirppis-karttaan.

Kartta kirppispihoista löytyy täältä:
Kartta julkaistaan lähempänä tapahtuman ajankohtaa.

Jätehuollosta ja kompostoinnista

Kevätkokouksessa 2023 kuultiin aluksi uudesta jätelaista ja kompostoinnista (Lounais-Suomen jätehuolto Oy),
esitys on katsottavissa --> (Jatehuolto_kompostointi13032023 (pdf) (4.7 MB))

Liikennetyöryhmän kirjelmä

Liikennetyöryhmän kirjelmä VASARAMÄKILIIKENNE (pdf) (2.1 MB)

Tiedote Turun Vesihuollon saneerauksista alueella

Vasaramäessä on vuoden 2022 urakan osalta vesihuoltotyöt valmistuneet. Keväällä on tarkoitus tehdä vielä pienempiä kadun viimeistelytöitä, kuten kadun reunojen siistimistä.

Vuonna 2023 alkaa uusi vesihuollon saneerauksen urakka, jonka yleiskartta (KUVA) on liitteenä. Urakka-aikaa tulee olemaan alkuvuodesta alkusyksyyn. Saneerattavat osuudet ovat:
    Karpalotie
    Marjamaanpuisto, väli Karpalotie – Juolukkatie
    Lemminkäisenpuisto, väli: Vaapukkatie – Luumutie

Urakoitsijaksi vuoden 2023 vesihuollon saneerausurakkaan on valittu Rakenneverkko Oy. Työmaan yhteyshenkilönä on Petri Vainio, puh. 0400 222 456, petri.vainio@rakenneverkko.fi. Työt aloitetaan helmikuun alkupuolella Karpalotiellä. Työt etenevät näillä näkymin ensi alkuun Marjamaanpuistosta kohti Lehmustietä.

Vasaramäen yhtenäiskoulu tulee säilyttää

Katso päivitetty vetoomus (syksy 2021) vetoomus (pdf) (127.5 KB)

Allekirjoita vetoomus täällä (Linkki adressit.com sivustolle).

Haluan liittyä jäseneksi!
Vasaramäen Omakotiyhdistys R.y.